Gå til innhold

Minecraft fryser - holder på å kaste pcen vegg i mellom!


Anbefalte innlegg

Okei, skal ikke en gang begynne å forklare hvor ekstremt frustrerende det er når minecraft plutselig fryser. Resultatet av dette blir ofte at jeg ligger død, rippet for alle tingene mine - og når jeg er 100 meter under jorden, omringet av mobs, ja da er de som oftest umulig å hente tilbake.

 

Jeg kjører en ny ASUS N55SF, 64 bit, 8 gb ram, quad core i7-prosessor - så det burde med andre ord ikke være noe problem med standarden på maskinvaren. Jeg har også gått inn på Nvidias kontrollpanel, videre inn på behandle 3D-innstillinger, lagt til Minecraft i programmer jeg vil tilpasse og satt Nvidia prosessor med høy ytelse som hovedgrafikkprosessor. Dette ser dog ikke ut til å fungere.

 

Så jeg søker da deres (Minecraftforumets orakler) visdom og problemløsningsevne, og kanskje - bare kanskje har dere noen tips eller en oppskrift på lur som kan fri mitt hjerte og hode for den mentale påkjenningen det faktisk er å måtte gå gjennom dette.

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du nyeste versjonen av java? Hvis ikke; prøv å installer det. Hvis du har nyeste, prøv reinstallering.

Hvis ikke finnes det veldig mye info om hvordan man kan fikse java på MC-wiki og det offisielle forumet til MC. I noen tilfeller kan det være som f. eks å kjøre java via cmd f. eks. og sette spesielle parametre.

Lenke til kommentar

Tror jeg har fikset det nå! Har i hvert fall ikke fryst på en stund. Men det jeg gjorde var å laste ned java 64-bits versjonen, noe jeg trodde at jeg allerede hadde gjort et par ganger, men denne gangen gikk jeg inn på downloads på java sine hjemmesider og valgte det spesifikt.

 

Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...