Gå til innhold

BK: Høstspeil!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter du på et arsenal av kameraer...?? Synes du viser til forskjellige typer for hvert bilde cool.gif

På de fleste måter kommet godt ut av dette, og høst er det ingen tvil om. Finner ikke stort å trekke ang. komp./utsnitt, eneste måtte vært en mer fullstendig forgrunn. Speilingen utmerker seg, og stenene i vannet setter en ekstra spiss.

Med noe forbehold så kan det virke som om fokus sitter i speilingen her, eller at jeg blir noe "lurt" ved at skogen ser noe overoppskarpet ut. En blender på f/11-13 ville nok bidratt positivt, og økt iso kunne dertil bidratt dersom lukker ville blitt i tregeste laget.

Lenke til kommentar

Så flott att jeg ønsket en eksponering til på høyre side..som ett panorama..for ble nyfiken på resten her.Nydelig;)

Takker Jan Erik!

Det kommer flere bilder fra turen, så følg med... :thumbup:

 

Flott eksponering, skarpt og fin dybdeskarphet. Er enig med J.E. her. Kunne likt å se dette motivet fra en annen posisjon hvor fjellet i bakgrunnen vises mer, men for all del ok som det er. Nesten litt uvant med slike bilder fra deg.

Takker Harald!

Kommer flere bilder fra turen, så følg med..... :thumbup:

 

Tror deg på at det smakte med kaffe i disse omgivelsene. Synes bildet bærer preg av den klare luften. Prøv å beskjær bildet litt nedenfor speilingen og klon vekk gresset og busken som stikker opp. Mitt forslag da :)

Takker N.Copola!

Var ikke helt fornøyd med forgrunnen, så er nok verdt et kloneforsøk ja... :thumbup:

Endret av smort1
Lenke til kommentar

Sitter du på et arsenal av kameraer...?? Synes du viser til forskjellige typer for hvert bilde cool.gif

På de fleste måter kommet godt ut av dette, og høst er det ingen tvil om. Finner ikke stort å trekke ang. komp./utsnitt, eneste måtte vært en mer fullstendig forgrunn. Speilingen utmerker seg, og stenene i vannet setter en ekstra spiss.

Med noe forbehold så kan det virke som om fokus sitter i speilingen her, eller at jeg blir noe "lurt" ved at skogen ser noe overoppskarpet ut. En blender på f/11-13 ville nok bidratt positivt, og økt iso kunne dertil bidratt dersom lukker ville blitt i tregeste laget.

Takker Bent!

Setter pris på forslagene dine, noe å tenke på det ja... :thumbup:

Apropos kameraer, så har jeg nok "en del" å velge i for å si det sånn.... :whistle:

Lenke til kommentar

Flott formidling av vakker natur! Skarpt og med en nydelig speiling. Jeg synes alltid det er vanskelig å beskjære bilder med spieling men du har lykkes godt her. Er litt uskker på forgunnen men har desverre ingen gode forslag. lis:)

Takker Lis K!

Synes også selv det er vanskelig til tider mht. beskjæringer. Liker f.eks. ikke å klone mm, så da blir det noen naturlige begrensninger.... (har gjort noen forsøk med kloning, men synes ikke å få det helt til)..... :cool:

Finner dog ut at det kan kønne seg å lage noen forskjellige varianter av et bilde, ser liksom ting på en annen måte når en først kan sammenligne.... :thumbup:

 

Vakker natur og speiling! ;)

Takker Karl-Ivar! :cool:

 

Det var fint med helga ja---og du har eit klart fint bilde --fine klare farger.

Takker karost! :cool:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...