Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Opera som standard browser i WinXP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt Opera ei stund nå og trives med det. Har bare et lite iriterende problem som jeg ikke klarer å finne en løsning på. Hver gang jeg åpner en url på mIRC, åpnes url'n i IE. Jeg har innstalert SP1 og satt opera som standard browser. Har til og med gått inn på "mappealternativer->Filtyper" og satt opera til og åpne hver bidige filtype som ender på .html .php etc, men til ingen nytte. :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Start --> "Angi programtilgang og standardprogrammer"

Velg: "Legg til/Fjern windowskomponenter" ---> fjern iexplore

Velg så: "Angi programtilgang og standardprogrammer" --> sett opera som standard nettleser.

Skrevet
Start --> "Angi programtilgang og standardprogrammer"

Velg: "Legg til/Fjern windowskomponenter" ---> fjern iexplore

Velg så: "Angi programtilgang og standardprogrammer" --> sett opera som standard nettleser.

funker ikke med mIRC det da, absolutt alle andre programmer åpner i mozilla hos meg, bare IKKE mIRC, vet det går an å fikse det men jeg er ikke akkurat dreven på å mekke configs til mirc :p

Skrevet

yup...er ikke windows sin feil, er mirc...men går nok ann og endre det lett(hvis det står i en ini-fil som han over her sa), tviler sterkt på at det er hardcodet(har ikke mirc selv på denne maskinen så får ikke testet)

Skrevet

sett dette inn i remote

on ^*:HOTLINK:http*//*.*:*:return

on *:HOTLINK:http*//*.*:*:run $1

on ^*:HOTLINK:www.*:*:return

on *:HOTLINK:www.*:*:run $1 

Skrevet

Gå til preferences og sett .url til Opera. Vet ikke om det vil fungere hvis det er mIRC sin feil, en det hjalp for meg på alle andre steder når jeg mottok URLer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...