Gå til innhold

FIFA 12 Ultimate Team


Anbefalte innlegg

Hvorfor i all verden er Chiellini mer tolerant overfor Tottenham-gutta Sandro og Ekotto enn det Caceres er? Bare bytta om på Caceres og Chiellini siden Caceres bare hadde 7 i kjemi, og plutselig har begge fått 9.

 

Fordi Chiellini har (4LP Abbiati+2.5LP Caceres)= 6.5LP > 4 Linker= 3 Kjemi bonus + (3 kjemi Formasjon og 3 kjemi Posisjon)

Som tilsammen er lik 9 Kjemi.

 

Mens Caceres har i samme "plass" har (1LP Abbiati + 2.5LP Chiellini)= 3.5LP mindre enn 4 linker = 1 kjemi bonus + formasjon og posisjon = 7 kjemi

 

Endret av No Life
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor i all verden er Chiellini mer tolerant overfor Tottenham-gutta Sandro og Ekotto enn det Caceres er? Bare bytta om på Caceres og Chiellini siden Caceres bare hadde 7 i kjemi, og plutselig har begge fått 9.

 

Fordi Chiellini har (4LP Abbiati+2.5LP Caceres)= 6.5LP > 4 Linker= 3 Kjemi bonus + (3 kjemi Formasjon og 3 kjemi Posisjon)

Som tilsammen er lik 9 Kjemi.

 

Mens Caceres har i samme "plass" har (1LP Abbiati + 2.5LP Chiellini)= 3.5LP mindre enn 4 linker = 1 kjemi bonus + formasjon og posisjon = 7 kjemi

 

 

Hehe, takk igjen. Må nok se mer på den youtube-videoen, ja.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med et sølvlag basert på Mexicanske spillere eller den mxicanske ligaen? Ser maange spennende spillere der, men si gjerne ifra om du har noen tips :)

 

Hvilken formasjon? Jeg hadde et mexicansk sølvlag og spilte 4-4-1-1. Funket ganske bra, med store Moreno på topp. Bravo bak han, og så vil jeg vertfall anbefale Bermudez som SM eller SOM og Danilinho som HM. Bermudez er en meget god spiller, selv om han bare er 160 cm høy. :)

 

Det finnes ikke så mange gode stoppere i den ligaen, et tips kan være å bruke en HB som heter Perez. Han funker bra som stopper. :)

 

Takker for svar, tenker kanskje 4-3-2-1 evt 4-3-3 eller noe liknende, hørt mye bra om Moreno, men er ikke han litt treg? Danilinho ser beastly ut men er nok litt dyr i første omgang :/

 

Har du fortsatt laget? En link til det hadde i såfall vært fint :)

Lenke til kommentar

Hei og velkommen til mitt frustrasjonsinnlegg nummer to. Beklageligvis er det ikke mange hyggelige ord jeg har på hjerte, nei, tvert i mot. Vennligst hold dere for øynene om dere ikke liker dumme spørsmål, klaging, sutring og stygge, stygge ord.

 

Jeg skjønner FAEN ikke bæret av dette JÆVLA HORE DRITTET! Jeg har som tidligere skrevet, en statestikk som lyder 0-2-15, WHAT THE FUCK, OH MY GOD og dsanblsødf jkl sdønj! De satans spillerne mine er lite glad i å spille fotball, og jeg ser gjerne at de brenner i helvete når jeg en dag bestemmer meg for å bombe hele stallen! MEHHHHHHH!!!! Jeg vil gjerne legge til en link til min franske lag, men vet ikke hvordan. Jeg spør derfor, "hvordan skal jeg gjøre det?".

 

Hvordan fungerer egentlig UT? Når jeg startet UT for første gang visste jeg ikke hva det gikk ut på, men regnet med at her måtte jeg bygge et lag. Jeg så hvilke spillere jeg fikk og fant fort ut at alle de kunne ryke og reise, så jeg kjøpte gullpakker for 80kr "rik" som jeg er... Jeg fikk noen gode spillere, mesteparten fra forskjellige klubber, land, osv.

 

Jeg har nå bygget opp et OK lag etter min mening. Mer må gjøres, men jeg sitter med 92 på kjemi, noe som er relativt bra, eller? Det jeg ikke skjønner er hvordan kjemien fungerer. På hvilken måte påvirker det spillerne?

 

I dag var jeg hos en kompis som heller aldri hadde prøvd UT før. Han er egentlig en veldig god Fifa spiller og har spilt det i X antall år. Vi satt opp laget hans fult av bronsespillere og endte med en kjemi på 40. Lagene han møtte var etter stats veldig jevne, men vi opplevde fort på en skremmende måte at disse lagene langt ifra var jevne. Spillerne på det andre laget var, for å si det mildt, fantastiske verdensklassespillere. Med det første trodde vi at han vi møtte bare var ekstremt god i Fifa, men vi begynte fort å legge merke til hvor bra spillerne hannas var. De var rask, kunne drible, skjøt Ronaldo/Zlatan skudd fra 25 meter og plasserte like godt som Messi rett utenfor 16. No fucking way at disse spillerne hans var av "normalt 60ish fifa stats".

 

Hva var det som gjorde at spillerne hans som ifølge statsen ikke var noe gode, kunne gjøre det magiske som Messi får sånn oppmerksomhet for å kunne gjøre? Hadde han most 1000 sånne "+ all stats kort" på alle spillerne? Hvordan i helvete skal man kunne starte UT uten å tape 5-0?

 

For å ramse opp mine noob spørsmål:

- Hvordan påvirker "kjemien" i laget spillerne? (På hvilken måte? Ferdigheter?)

- Hvorfor kan spillere med ræva stats drible, skyte og løpe som Ronaldo?

 

 

 

:...

 

Faktisk, kan ikke noen bare fortelle meg hele opplegget? Jeg føler jeg MÅ lære meg dette, slik at ikke 80kr nettopp har gått ut i luften. Det må da være mange her som kan gi litt tid til å forklare meg hvordan alt fungerer, hva jeg bør gjøre osv?

 

PLEEEEEAAASE! Jeg skriver alt dette i desperat frustrasjon!

Lenke til kommentar

wall of text

 

Har du noengang brukt webapplikasjonen? Logg inn der, vent, trykk på squads og active squad. Velg share for å fikse link til laget ditt.

 

I mine øyne er ingenting annet enn 100 i kjemi bra nok. Med lavere enn 9 blir spillerne jevnt over dårligere. Merker det best på vendinger/dribleferdigheter. Keeperen slipper inn mye rart om kjemien hans er for lav.

 

Har du riktig formasjon og riktig posisjon på samtlige av spillerne dine? Har du en manager med riktig formasjon?

 

Du må helst ha to lag, så spillerne dine får hvile. Hvis du gjør som jeg gjorde og spiller mot Drogheda (cpu) er det ikke like nøye.

 

Jeg har fire komplette lag nå, og holder i tillegg på med noen andre "prosjekter". Du kan ta utgangspunkt i et av de og evt gjøre noen mindre endringer uten at det går på bekostning av kjemien. Den bør som sagt ligge på 100.

 

Har foreløpig ingen interesse av å spille med de beste spillerne (har heller ikke råd), trives med å slå stjernegallerier med mine middelmådige lag. Siden du taper så mye som du gjør er sikkert ikke 5-2-2-1 helt feil.

 

Cheetah Cheat: http://www.ea.com/soccer/fifa-ultimate-team/show-off#jQAKBElGbcKOb

 

Bonjour France: http://www.ea.com/soccer/fifa-ultimate-team/show-off#HmM5pjf8bcHVp

 

No Name (bruker Ruben Castro når Falcao blir endret til 4-3-1-2): http://www.ea.com/soccer/fifa-ultimate-team/show-off#iBE9XWmIbcNLG

 

Colombia XI (mangler noen kort, finnes ikke HB): http://www.ea.com/soccer/fifa-ultimate-team/show-off#bGaZ6YTLbcUAS

Endret av LHUS
Lenke til kommentar

snip

 

http://www.ea.com/soccer/fifa-ultimate-team/show-off#i4gfLLA9bcYKk

 

Her er laget, og takk for at du har tatt deg tid til å svare. I tillegg, takk for at du fortalte meg om webapplikasjonen, mye enklere å "navigere", og nå finner jeg faktisk alle spillerne og tingene jeg har "lagret i klubben" som jeg ikke fant på PS3en.

 

Som du ser sitter ikke formasjonen helt i boks hos spillerne. Det er kun to spillere (+ manageren) som har den formasjonen (4-2-2-2), men det er den jeg får høyest kjemi på. For øyeblikket.

 

Jeg har helt sykt med 75-78 gull spillere, burde jeg lage et nytt lag ut av disse eller selge for penger? Bør jeg kjøre på med å kjøpe "formasjons kort"? Jeg hadde i utgangspunktet lyst å spiller 4-2-3-1, men jeg har ingen spillere som spiller den formasjonen.

Lenke til kommentar

snip

 

http://www.ea.com/soccer/fifa-ultimate-team/show-off#i4gfLLA9bcYKk

 

Her er laget, og takk for at du har tatt deg tid til å svare. I tillegg, takk for at du fortalte meg om webapplikasjonen, mye enklere å "navigere", og nå finner jeg faktisk alle spillerne og tingene jeg har "lagret i klubben" som jeg ikke fant på PS3en.

 

Som du ser sitter ikke formasjonen helt i boks hos spillerne. Det er kun to spillere (+ manageren) som har den formasjonen (4-2-2-2), men det er den jeg får høyest kjemi på. For øyeblikket.

 

Jeg har helt sykt med 75-78 gull spillere, burde jeg lage et nytt lag ut av disse eller selge for penger? Bør jeg kjøre på med å kjøpe "formasjons kort"? Jeg hadde i utgangspunktet lyst å spiller 4-2-3-1, men jeg har ingen spillere som spiller den formasjonen.

 

Skremmende lav kjemi på enkelte, ikke rart du er frustrert over at ingenting fungerer.

 

Formasjonskort hadde jeg ikke giddet å kjøpe med mindre du finner ut at du vil spille med en billig formasjon som 5-2-2-1. De ligger på 150 per stk.

 

Da burde du heller selge spillerne og evt kjøpe de igjen med riktig formasjon. Jeg synes formasjon er så vesentlig at jeg ikke ville valgt en "tilfeldig" formasjon bare fordi jeg hadde noen spillere med den formasjonen.

 

Diego er helt malplassert i det laget, men det ser du kanskje. For min del er han også for treg til å være "kant", men det er meg. Ville fått inn M'Bia for Koscielny og alt annet enn Diarra, f.eks. Sissoko eller oppgradert M'Vila.

 

Bare få Sakho over på venstre og bruk M'Bia til høyre. M'Bia må du ha i et fransk lag, han er gull verdt.

Endret av LHUS
Lenke til kommentar

 

Diego er helt malplassert i det laget, men det ser du kanskje. For min del er han også for treg til å være "kant", men det er meg. Ville fått inn M'Bia for Koscielny og alt annet enn Diarra, f.eks. Sissoko eller oppgradert M'Vila.

 

Bare få Sakho over på venstre og bruk M'Bia til høyre. M'Bia må du ha i et fransk lag, han er gull verdt.

 

Vet at Diego er helt feil plassert og ikke har NOE å gjøre i dette laget, men det er jo selvfølgelig fordi jeg ikke hadde et bedre alternativ. Jeg kjøpte Diarra fordi han er en god CDM. Veldig god på hode, gode taklingsferdigheter. Blir som en ekstra midtstopper, men treg selvfølgelig. Billig var han ihvertfall. 700 kostet han, får se om jeg finner noe bedre.. Tenker kanskje at jeg bør selge alle spillerne som ikke fungerer i formasjonen og heller prøve å finne spillere til samme pris i den formasjonen da. Tar vel litt tid men.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med et sølvlag basert på Mexicanske spillere eller den mxicanske ligaen? Ser maange spennende spillere der, men si gjerne ifra om du har noen tips :)

 

Hvilken formasjon? Jeg hadde et mexicansk sølvlag og spilte 4-4-1-1. Funket ganske bra, med store Moreno på topp. Bravo bak han, og så vil jeg vertfall anbefale Bermudez som SM eller SOM og Danilinho som HM. Bermudez er en meget god spiller, selv om han bare er 160 cm høy. :)

 

Det finnes ikke så mange gode stoppere i den ligaen, et tips kan være å bruke en HB som heter Perez. Han funker bra som stopper. :)

 

Takker for svar, tenker kanskje 4-3-2-1 evt 4-3-3 eller noe liknende, hørt mye bra om Moreno, men er ikke han litt treg? Danilinho ser beastly ut men er nok litt dyr i første omgang :/

 

Har du fortsatt laget? En link til det hadde i såfall vært fint :)

 

Har dessverre ikke laget lenger.

 

Jeg synes ikke Moreno blir for treg, spesielt i de formasjonene som du nevner. I disse fungerer han som et oppspillspunkt. I tillegg har han 5* skillmoves så han kommer seg nok forbi folk :)

 

Når jeg hadde laget, så var det bare Danilinho som funket som HM for meg, de andre HM`ene var ikke spesielt gode. Du bør nok prøve å skaffe deg nok coins til han ;)

Lenke til kommentar

snip

 

http://www.ea.com/soccer/fifa-ultimate-team/show-off#i4gfLLA9bcYKk

 

Her er laget, og takk for at du har tatt deg tid til å svare. I tillegg, takk for at du fortalte meg om webapplikasjonen, mye enklere å "navigere", og nå finner jeg faktisk alle spillerne og tingene jeg har "lagret i klubben" som jeg ikke fant på PS3en.

 

Som du ser sitter ikke formasjonen helt i boks hos spillerne. Det er kun to spillere (+ manageren) som har den formasjonen (4-2-2-2), men det er den jeg får høyest kjemi på. For øyeblikket.

 

Jeg har helt sykt med 75-78 gull spillere, burde jeg lage et nytt lag ut av disse eller selge for penger? Bør jeg kjøre på med å kjøpe "formasjons kort"? Jeg hadde i utgangspunktet lyst å spiller 4-2-3-1, men jeg har ingen spillere som spiller den formasjonen.

 

Det er veldig enkelt i grunn.

 

Vel deg ut en taktikk du trives med. Jeg vil ikke anbefale deg å bruke 5 bak. Er greit i starten å kun spille på kontringer, men det blir ekstremt kjedelig i lengden + at du lærer deg aldri noe skikkelig banespill med den taktikken.

 

For å få skikkelig kjemi spillerne i mellom og i laget er det et par ting som spiller inn.

 

Spillerne som linker opp mot hverandre må enten være i fra samme nasjon eller samme liga.

 

La spillerne spille i riktige formasjoner. Er en spiller CAM så la ham spille CAM, ikke CM eller DCM.

 

Pass på å kun kjøp spillere i den formasjonen du bestemmer deg for. Prisene på spillerne varierer ut i fra hvilken formasjon du velger. For eksempel er 4-1-2-1-2 en ganske så dyr formasjon, både når det gjelder å kjøpe inn spillerne og for å kjøpe formasjonskort i ettertid. 4-3-3 er også en relativt dyr formasjon. Jeg startet med 4-2-2-2 som var en formasjon jeg likte veldig bra og som ikke var så dyr. har nå gått over til 4-1-2-1-2 da jeg har hatt bra fortjeneste på spillerkjøp/salg og har fått satt laget slik jeg ønsket.

 

Du får et ganske bra lag i England uten å betale altfor dyrt.

 

registrer deg på futhead og sett opp ønsket lag der, så ser du samtidig hva kjemi du får osv. Greit å bruke til å prøve seg frem der:-)

 

Hvor mye har du tilgjengelig å bruke og hvilken formasjon ønsker du spille i?

 

Et tips er også å spille litt offline i starten, velg ut de turneringene som passer ditt nivå og som gir deg bra betaling for turneringsseier. En turnering kan fort gi deg 6000 i inntekt på 4 kamper. Det er ofte nok til 1-2 ok spillere og er en bra måte å bygge opp laget litt etter litt. Velg deg ut en spiller du ønsker, spar til denne og få ham på plass. Ta det en spiller av gangen og før du vet ordet av det så har du faktisk et bra lag med riktig kjemi:-)

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Diarra fordi han er en god CDM. Veldig god på hode, gode taklingsferdigheter. Blir som en ekstra midtstopper, men treg selvfølgelig.

 

Ja, han er treg, og han kan ingenting annet enn taklinger og headinger. Dribling og pasninger er viktig på sentral midtbane.

 

Mener ikke at du skal gå på raid med en SDM, men du må kunne vende bort en spiller før du spiller ballen videre.

 

For meg er det viktig at de på sentral midtbane kan løpe opp motstanderen før man takler. Der er Sissoko veldig grei, og billig.

 

Så lenge de ligger på minst 70 på taklinger er jeg mer opptatt av fart, dribling og pasninger. Headinger er ikke spesielt viktig på SM/SDM.

Lenke til kommentar

snip

 

Takk for tips, jeg skal ta å prøve meg på singleplayer turneringer å hente litt penger der. Tenker å kjøre på med 4-2-2-2 så jeg slipper å gjøre så utrolig med endringer. Jeg bruker dessuten den taktikken til tider ellers også. Skal registrere meg på futhead og se litt.

 

Ja, han er treg, og han kan ingenting annet enn taklinger og headinger. Dribling og pasninger er viktig på sentral midtbane.

 

Mener ikke at du skal gå på raid med en SDM, men du må kunne vende bort en spiller før du spiller ballen videre.

 

For meg er det viktig at de på sentral midtbane kan løpe opp motstanderen før man takler. Der er Sissoko veldig grei, og billig.

 

Så lenge de ligger på minst 70 på taklinger er jeg mer opptatt av fart, dribling og pasninger. Headinger er ikke spesielt viktig på SM/SDM.

 

Jeg skal selge Diarra og kjøpe Sissoko. Han er desverre litt for dyr for øyeblikket, ligger på 3900+ med 4-2-2-2 formasjon.

 

Kan noen anbefale en fransk venstre ving? Vet om Ribery, men han er jævlig dyr. Bruker Menez for øyeblikket selv om han bruker høyrefoten. Drar innover og skyter med han. Ribery og Menez er de eneste raske vingene jeg finner.

 

Og så lurer jeg igjen på det med at bronsespillere kan være helt syk. Hvordan kan de skyte så gode skudd, vinne nesten hver hodeduell og løpe så raskt? Vet at det finnes en og annen bronsespiller med høy fart, skuddkraft osv, men spillerne oppførte seg som spillere i 80+ klasse. Umulig å vinne mot et sånt lag når man startet et bronselag.

Lenke til kommentar

Jeg skal selge Diarra og kjøpe Sissoko. Han er desverre litt for dyr for øyeblikket, ligger på 3900+ med 4-2-2-2 formasjon.

 

Jeg sa billig siden jeg kjøpte han for 900 (4-3-1-2), men det er lenge siden. Ribery er venstrekant, ikke SOM som du trenger.

 

Tenkte kanskje å kjøpe Gameiro (ST), skifte over til CF og deretter CAM. Fant ingen kort som skiftet rett fra ST til CAM.

Lenke til kommentar

Jeg skal selge Diarra og kjøpe Sissoko. Han er desverre litt for dyr for øyeblikket, ligger på 3900+ med 4-2-2-2 formasjon.

 

Jeg sa billig siden jeg kjøpte han for 900 (4-3-1-2), men det er lenge siden. Ribery er venstrekant, ikke SOM som du trenger.

 

Tenkte kanskje å kjøpe Gameiro (ST), skifte over til CF og deretter CAM. Fant ingen kort som skiftet rett fra ST til CAM.

 

Gameiro er gull, hvis du kan leve med at han er litt feilplassert. Bra på fart, dribling og skudd, fem mål i samme kamp tidligere i dag :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...