Gå til innhold

Norsk femtenåring lager iPhone-spill


Anbefalte innlegg

For å ikke snakke om hvor bakvendt hele regelen er.

 

Jeg kan fint kjøpe en bok fra utlandet under 200kr, printet på nedkutta trær og som har hjulpet til med å forurense litt ekstra under produksjonen.

 

Skal jeg kjøpe den samme boka elektronisk og mye mer miljøvennlig, må jeg betale EKSTRA for samme bok.

 

200kr-grensa er forøvrig også urgammel, og fra den tiden da 200kr faktisk var "noe".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det liten forskjell på det Apple tar og det Google tar gjennom Android Marked. Det som er litt greiere for newbies er at Java fort er enklere å bruke (Android bruker en modifikasjon) og man slipper sikkerhets/moral/kommersielle-sjekken til Apple. Det er også litt enklere å finne kompiser med Android-enhet enn Apple å teste det ut på.

 

Ulempen er jo at om man programmerer som en sjimpanse med mye feil, så er det ikke et selskap der ute som sier "nei, gjør det bedre" (men brukerne vil uansett fort gi beskjed, så ikke all verdens undergang).

 

Det er ikke så krevende, men kan være noe forvirrende med layout i uendelige xml og klasser i hue og rævva. Men alt i alt, om man har noen timer i uken ledig over en lengre periode så er det lite i veien for å lære seg å lage apps. Veldig imponerende av denne 15-åringen, måtte han inspirere andre. :)

Lenke til kommentar

Helt enig med at det ikke skal være moms på sånn produkter, det er helt utrolig. Her gir staten 10 millioner til Norske film Institutt, for at de skal hjelpe indie-selskaper eller enkel-manns selskaper. Så kommer staten og vil ha tilbake de pengene som kunne har ført til at de slapp å søke enda mer penger. En ond sirkel.

 

Men uansett kult å se at han har fullført et spill, og er interessert. Det er ikke lett å jobbe med et spill ved siden av skolen, man vil jo helst jobbe i hel tid :)

En annen ting, han burde samarbeide med noen, det krever mer av hver enkelt, men når man har fått struktur, vil det gå lekende lett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...