Gå til innhold

Jorden rundt på 6 mnd - kostnader


Luminos

Anbefalte innlegg

Fikk så mange supre tips når jeg startet denne tråden, så jeg drar den litt opp igjen, siden jeg lurer på noe :)

 

Vi har nå bestemt hvilke land vi ønsker og besøke, men jeg lurer litt på hvilke framkomstmidler man bør bruke i de forskjellige landene. Jeg har jo lest litt, og googlet litt, men er greit å høre erfaringene til folk!

 

For eksempel, hvordan kommer man seg lettest fra A-Å i Vietnam, Laos og Kambodsja. Er det greiest å busse, eller går det an å ta tog? Vi må jo komme oss fra fks. Laos til Kambodsja, og hvordan er det å krysse grenser i den regionen? Vi må jo vise frem/kjøpe visum også.

 

Jeg overtenker vel dette, men er litt redd denne usikkerheten, som sikkert mange førstegangs backpackere føler på :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 10 måneder senere...

Jeg skal selv på en langreise f.o.m Februar 2013 t.o.m uvisst ; Jeg kommer til å begynne i Vietnam, packe gjennom Kambodsja og ende opp i Thailand. Deretter drar jeg til Australia og ser hvor langt pengene strekker : Før jeg kommer meg hjem til Norge på siste rester ;)

 

Jeg budsjetterer 120 000. Jeg begynte jobbingen i Juli og skal jobbe ut Januar. Foreløpig har jeg 35 000. Jeg har mulighet til å tjene såpass fordi jeg kan jobbe så mye overtid jeg bare vil - nyutdannet sykepleier. Med denne turen planlegger jeg å reise bort fra alt som heter bekymringer (inkludert økonomi) og bare gjøre hva jeg vil når jeg vil det.

 

Totalt har dere 12 forskjellige destinasjoner, som blir noe slikt som 2 uker pr stopp, vil man virkelig få denne følelsen av å virkelig bli kjent med folkene og landene man drar til ? Selv om "flashpacking" uttrykket visstnok blir mer og mer omtalt disse dagene. Det er visst mer og mer populært å besøke så mange land som mulig istedenfor å utforske enkelte. Det er jo derfor det er så gøy å skreddersy egen reise ! Håper dere får en fin tur, jeg gleder meg noe helt vanvittig !

Lenke til kommentar

Tusen takk for all respons på tråden :) Turen har blitt helt forandret. Vi har gått fra 6 mnd. til 5 uker, hehe. Det har med jobbene våre og gjøre, i tillegg til litt andre uforutsette ting. Så nå er planen Thailand og Kambodsja :) Vi får heller ta igjen en lenger tur senere, vi håper det blir muligheter for det!

 

Soloss: Det høres ut som du får en knall tur, lykke til og god tur!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...