Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Golv iv 12v i bagasjen gir strøm hele tiden.


Pixl.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurte på om det var noen enkel fiks og få sigg tennereg(12v) uttake i bagasjen på bilen min kun til og gi strøm når nøkkelen er i.

 

problemet nå er at jeg har div elektriske enheter baki der som er koblet til som jeg nå må gå bak og koble ifra hver gang jeg skal ut av bilen.

 

 

takk for evt kommende svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette høres ut som ettermontert drit.

Følg ledningene frem til hvor de er koblet inn mot ledningsnettet til bilen. Dra en ledning derifra frem til sigarett-tenneren fremmi dashbordet som kun fungerer når tenningen er vridd rundt.

 

Tror det er orginalt, kamerat av meg har det også.

 

Pluss at 12v forran gir også strøm hele tiden.

Lenke til kommentar

I min bil er det en sikringsboks under rattet, ved venstre kne.

 

Sikringene ser omtrent sånn ut:

fuse.h1.jpg

 

De fleste plassene for å montere sikring har kun to hull, som passer til de to pinnene på sikringen.

 

Men plassen for å montere sikringen for sigarettenneruttaket har faktisk tre hull, sånn at jeg kan velge om jeg vil montere sikringen mellom høyre og midterste hull, eller midterste og venstre hull.

 

Forskjellen er om den alltid skal gi strøm til sigarettenneren, eller kun når tenningsnøkkelen er vridd i PÅ-stilling.

 

Så, sjekk sikringsskapet. Det er kanskje så lett som å nappe ut sikringen, og sette den inn i hullet ved siden av.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...