Gå til innhold

Asus GTX 580 DCII eller 2x AMD HD 6950 2GB ? til 2560x1600 spilling


tkorsvold

Anbefalte innlegg

Hei, et kjapt spørsmål her:

 

Sitter med en skjerm som har 2560x1600 oppløsning og lurer på hvilket skjermkort jeg skal kjøpe. bare å fleske til med en Asus GTX 580 DCII?

 

Jeg innser at en GTX 580 ikke nødvendigvis gir meg høy FPS og maks detaljer i alle spill, men hvis jeg skrur bare litt ned på detaljgraden går det vel fint å spille de fleste spillene i denne oppløsningen, eller?

 

har sett litt på 2 stykk AMD HD 6950 2GB i Crossfire/SLI, ser ut til å være litt bedre ytelse og omtrent samme pris, men det blir kanskje litt mer bråk og varme, eller?

 

Noen innspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv GTX 560Ti "Twin Frozr" i SLI og har ikke hatt noen problemer med driverne til Nvidia. Det er mange som har problemer med å kjøre SLI i enkelte spill, men de er det får av. Jeg ville gått for Crossfire oppsettet fordi at det kommer til å vare lengre enn et Asus GTX 580 ville ha gjort, med tanke på nyere spill/grafikk.

 

:thumbup:

Endret av Sebbz
Lenke til kommentar

Jeg har hatt både NV og ATi kort og har hatt driver problemer i begge leirene.

Men, når du bolter inn dine ATi kort, så burde du vurdere å laste ned og bruke RadeonPro (Google denne) da du vil få ekstra kontroll over CrossFire oppsettet og du kan bestemme hvordan du vil ha oppsettet for hvert enkelt spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har selv GTX 560Ti "Twin Frozr" i SLI og har ikke hatt noen problemer med driverne til Nvidia. Det er mange som har problemer med å kjøre SLI i enkelte spill, men de er det får av. Jeg ville gått for Crossfire oppsettet fordi at det kommer til å vare lengre enn et Asus GTX 580 ville ha gjort, med tanke på nyere spill/grafikk.

 

:thumbup:

Da er du jammen heldig, for sist jeg kjørte SLI var driverne fulle av problemer og kræsjing om hverandre. Det hjalp ikke særlig at Nvidia sluttet å lansere brukbare drivere i januar, alt etter 266.58 ga kun problemer.

 

Jeg har hatt både NV og ATi kort og har hatt driver problemer i begge leirene.

Men, når du bolter inn dine ATi kort, så burde du vurdere å laste ned og bruke RadeonPro (Google denne) da du vil få ekstra kontroll over CrossFire oppsettet og du kan bestemme hvordan du vil ha oppsettet for hvert enkelt spill.

Støtter RadeonPro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...