Gå til innhold

Gamer PC som klarer å kjøre Arma 2?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

skal kjøpe meg ny "gamer" pc.

Tenkte på:

 

ASUS P8P67 LE

I7 2600

Gainward GeForce GTX 550Ti

4 GB RAM

 

Tror dere denne klarer å kjøre Arma 2?

Spiller hovedkortet en stor rolle?

Isteden for Gainwarden kunne jeg tatt EVGA 560 TI, men er de veldig ulike, hvem er best?

 

Takk for svar! :)

 

Hva med strømforsyning?

HDD?

DVD spiller?

Kabinett?

Lenke til kommentar

Dropp ned til i5-2500k, Arma 2 bruker kun to kjerner og hyperthreadingen i7 gir deg har ingen effekt i dette spillet i det hele tatt. Om du har lyst til å kaste bort 600 kr på ingenting skal jeg ikke hindre deg.

 

GTX 560 Ti er dobbelt så bra som 550 Ti og er kanskje i stand til å takle ARMA 2 på ganske høye innstillinger. ARMA 2 kjører forresten bedre på ATI/AMD-kort, så 6950 eller 6870 blir nok bedre valg her.

 

Hovedkort spiller egentlig ikke så stor rolle, men bytt til et ikke-LE/LX så du kan overklokke. Samme med K-varianten av prosessorer, bedre å ha muligheten og ikke bruke den enn å ikke ha muligheten og ønske seg den.

 

Hvordan ARMA 2 vil kjøre på dette vet jeg ikke helt, men jeg vil tippe at du kan skru det meste på fullt og ha kanskje 5000M draw-distance. På 10 000M draw distance og 200% Fillrate/Pixel Doubling (effektivt 3840x2160 oppløsning på 1080p) skal du ha et monster av en prosessor og skjermkort for å klare mer enn 15 fps.

Lenke til kommentar

Tenkte å ha i7'en for å ha 3,4 Ghz. Etterhvert i fremtiden krever vel spill litt mer?

Så da kan jeg laste ned sånn fil fra Intel som høyner Ghz med 0,4.

Men er det veldig trygt å overklokke pc'en? Og så skal jeg kjøre masse andre spill, og hva slags skjermkort er bra da, har fått et intrykk av at geforce har bedre skjermkort en ATI,AMD.

Lenke til kommentar

Tenkte å ha i7'en for å ha 3,4 Ghz. Etterhvert i fremtiden krever vel spill litt mer?

Så da kan jeg laste ned sånn fil fra Intel som høyner Ghz med 0,4.

Men er det veldig trygt å overklokke pc'en? Og så skal jeg kjøre masse andre spill, og hva slags skjermkort er bra da, har fått et intrykk av at geforce har bedre skjermkort en ATI,AMD.

i5-2500k kjører på 3.3GHz og gir det 99.9% av spillytelsen til 2/3 av prisen.

Det finnes ikke en fil du kan laste ned fra intel som øker klokkefrekvens med 400MHz.

For å overklokke andre generasjon Core-prosessorer må du ha "K"-varianten, denne tillater overklokking. Overklokking på i5-2500k og 2600k er forresten utrolig enkelt, og nesten umulig å ikke få gode resultater om du holder tunga rett i munn.

 

Er MSI P67A-C45 B3 et bra hovedkort?

Selv har jeg aldri hatt sansen for MSIs hovedkort, og dette har akkurat samme problemer som ASUS-kortet.

Lenke til kommentar

http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?DwnldID=19105 ??

 

Men hva slags hovedkort foreslår du som ikke er så dyrt da?

Og hvor mye kan man overklokke i5 2500k til?

Lagger ikke spillet da? Kan pc'en kræsje?

 

Jeg er bare 14 så vet ikke så mye :)

Den luinken linken du linker til er bare et program som sier fra når "Turboen" sparkes inn, Intel Turbo Boost fungerer helt fint uten noe software-tull ;)

Hvor mye du klarer å overklokke en i5-2500k og i7-2600k til er litt avhengig av flaks, men i de fleste tilfeller pleier man å nå et sted mellom 4.6-4.8 GHz.

 

Du trenger absolutt ikke overklokke, en i5-2500k er så rask i utgangspunktet at det egentlig ikke er noe vits i å overklokke for annet enn e-penis eller hardere programmer enn spill. Et spill vil ikke yte dårligere med en overklokk av prosessoren, i de fleste tilfeller vil du faktisk få bedre ytelse så lenge du ikke er holdt tilbake av skjermkortet. Det er ikke snakk om store forskjeller her med en i5-2500k altså, kanskje 10% om du er heldig.

 

En ustabil overklokk vil føre til at PCen kræsjer, det er dog relativt enkelt å få en i5-2500k overklokket til å være stabil siden den har veldig gode funksjoner som forhindrer ustabilitet.

 

Avhengig av hvor du ønsker å handle er det vanskelig å vise til et spesifikt hovedkort grunnet forskjellige tilbud. Dustinathome har et bra tilbud på Gigabyte Z68X-UD3H som takler overklokking og utvidelse av oppsettet ditt bra. Det er også relativt fremtidssikkert.

 

Å ikke kunne noe er ingen synd, det er derfor du kan spørre oss her på diskusjon.no :thumbup:

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Skal du bygge selv eller vil du ha ferdig bygd?

Netshop Produksjon og testing av PC, koster 370 kr og de bygger PCen for deg.

P8P67 PRO

i5-2500k

8GB 1600MHz RAM

Lankool PC-K62, her valgte jeg et bra og ikke så dyrt kabinett. Du kan endre selv om du vil ha et du syns ser kulere ut.

Windows 7 Home Premium

DCD-brenner

Spinpoint F3 1TB

Vertex 2 60GB, du vil absolutt ha en SSD. Installer windows på denne og du får et laaaaangt raskere system.

HD 6870, beste bang4buck du kan få nå og istand til å kjøre 99% av alle spill med maks grafikk på 1920x1080.

Seasonic M12-II 620W, god strømforsyning som vil takle flere bygg og har nok effekt for et ekstra skjermkort om du ønsker dette.

 

Tilsammen blir dette på ca 8300 kr før frakt, og du får da et oppsett som gjør ingen kompromisser og holder høy kvalitet over hele fjøla.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...