Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Ikke oppmøtt kjøretime


Nexx

Anbefalte innlegg

Hei!

 

I dag skulle jeg egentlig hatt en kjøretime klokken 11:40 (12.09). Dette passer meg svært dårlig, så jeg får ikke mulighet å møte opp på denne. Problemet er at jeg heller ikke får avbestilt denne timen.

 

Ingen svarer på kjøreskolen, så jeg får ikke sagt i fra på noe vis.

 

Det jeg lurer på er, må jeg regne med å måtte betale for denne timen uansett? Jeg har ikke hatt mulighet for å avbestille denne timen tidligere, fordi jeg viste ikke om den før i går kveld (11.09), hvor jeg fikk en melding om det rundt klokken 19.00. Jeg har heller ikke mottatt noen muntlig beskjed tidligere om denne timen.

 

Selv mener jeg at jeg skulle fått beskjeden mye tidligere, slik at jeg i god tid kunne avbestilt denne timen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener at du må avbestille i 24 timer før timen for å slippe å betale (ved sykefravær er det andre regler)

 

Ja, og dette er greit. Men jeg fikk ikke beskjeden om kjøretimen før klokken 19.00 i går (11.09). Dette er eneste beskjeden jeg har fått om kjøretimen. Jeg hadde aldri 24 timer på meg. I tillegg var det sendt på en søndag, så ikke kunne jeg ringt i går kveld heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, og dette er greit. Men jeg fikk ikke beskjeden om kjøretimen før klokken 19.00 i går (11.09). Dette er eneste beskjeden jeg har fått om kjøretimen. Jeg hadde aldri 24 timer på meg. I tillegg var det sendt på en søndag, så ikke kunne jeg ringt i går kveld heller.

Må du ikke faktisk si ja til å ta kjøretimen før den settes opp?

Lenke til kommentar

Jeg ville ringt og forklart meg. Ser for meg at de umulig kan være veldig harde på det.

 

Edit: Og hvis du føler deg urettferdig behandlet, bytt kjøreskole! :)

 

Litt vanskelig å bytte når nærmeste alternativ er 1 time lengre unna :!:

 

Men ja, får vel høre hva de mener selv om saken. Syntes de i det minste kunne gi meg varsel i god tid slik at jeg i det minst har en mulighet til å avbestille. Meldingen jeg fikk i går så ut som den var automatisk generert, så de må jo ha skrevet meg opp på kjøretimen før det ble helg, og da syntes jeg det er dårlig at de ikke i det minste nevner det for meg når jeg sist var der.

Endret av neruen
Lenke til kommentar

Ja, og dette er greit. Men jeg fikk ikke beskjeden om kjøretimen før klokken 19.00 i går (11.09). Dette er eneste beskjeden jeg har fått om kjøretimen. Jeg hadde aldri 24 timer på meg. I tillegg var det sendt på en søndag, så ikke kunne jeg ringt i går kveld heller.

Må du ikke faktisk si ja til å ta kjøretimen før den settes opp?

 

Dette trodde jeg også, men det var vist ikke tilfelle her. Jeg fikk aldri spørsmålet engang

Endret av neruen
Lenke til kommentar

Hei!

 

I dag skulle jeg egentlig hatt en kjøretime klokken 11:40 (12.09). Dette passer meg svært dårlig, så jeg får ikke mulighet å møte opp på denne. Problemet er at jeg heller ikke får avbestilt denne timen.

 

Ingen svarer på kjøreskolen, så jeg får ikke sagt i fra på noe vis.

 

Det jeg lurer på er, må jeg regne med å måtte betale for denne timen uansett? Jeg har ikke hatt mulighet for å avbestille denne timen tidligere, fordi jeg viste ikke om den før i går kveld (11.09), hvor jeg fikk en melding om det rundt klokken 19.00. Jeg har heller ikke mottatt noen muntlig beskjed tidligere om denne timen.

 

Selv mener jeg at jeg skulle fått beskjeden mye tidligere, slik at jeg i god tid kunne avbestilt denne timen.

 

Normen er jo å betale timen om du ikke møter opp,men med en så kort varsel du fikk vil nå jeg si du burde slippe.men du får ikke gitt beskjed sier du..den virker litt tynn...er nok en som sitter å tar i mot tlf serru du.

Lenke til kommentar

Markedet for privatskoler er lite lovregulert, så hva som er gjeldende regeler er vanskelig å si. Jeg vil mene at TS helt klart ikke skal betale for denne timen siden han ikke har hatt noen mulighet for å samtykke til den. De fleste kjøreskoler opererer, så vidt jeg kan se, med at mandagstimer skal være avbestilt senest fredag kl. 12. Da må man vel også forutsette at de må ta det på deres kappe dersom eleven ikke blir gitt beskjed om timen innen dette tidspunktet.

 

Edit: Ser tråden er satt til løst. Hva skjedde?

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Fikk endelig kontakt med kjøreskolen, og fikk oppklart saken. Jeg slipper å betale i og med at jeg ikke har fått noen tidligere varsler, så alt ordnet seg. Ble heller ikke noe om og men.

 

Takker alle sammen som har hjulpet meg :w00t:

Endret av neruen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...