Gå til innhold

Hykleri å sørge over 11.September


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde vært mye stiligere om han hadde skikkelige baller og slang denne i trynet på alle som sørget etter 22 Juli.

 

 

Er da ikke helt sammenlignbart. 22.juli er i våre egne venner og familie.

 

Vi går heller ikke til frontalangrep mot alle verdens ekstremister, snarere tvert imot.

 

Så kondolansene og talene fra fks. Obama og engasjementet verden over er ikke hykleri?

Vi er ett land i krig, samme logikk burde isåfall gjelde.

 

Men interesangt at det er akseptabelt å komme med slikt mot USA og strø salt i sårene der. Hadde vært artig å se reaksjonene om det var andre veien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde vært mye stiligere om han hadde skikkelige baller og slang denne i trynet på alle som sørget etter 22 Juli.

 

 

Er da ikke helt sammenlignbart. 22.juli er i våre egne venner og familie.

 

Vi går heller ikke til frontalangrep mot alle verdens ekstremister, snarere tvert imot.

 

Så kondolansene og talene fra fks. Obama og engasjementet verden over er ikke hykleri?

Vi er ett land i krig, samme logikk burde isåfall gjelde.

 

Men interesangt at det er akseptabelt å komme med slikt mot USA og strø salt i sårene der. Hadde vært artig å se reaksjonene om det var andre veien.

 

Jeg tror ikke du har helt skjønt hva debatten går ut på. Det er selvfølgelig trist at folk dør, men det er noe fundamentalt galt når man glemmer resten av tragedien midt oppi alt dette!

 

Det er så uendelig mange som lider helt unødvendig etter hevnaksjonene, som ikke får en liten notis i avisen engang!

Lenke til kommentar

Han sier jo at det er hykleri å sørge over 11. September uten å sørge over alle ofrene for USAs kriger de siste femti årene. Altså er det ikke greit å sørge over det ene uten å sørge over det andre.

 

Dette er ikke snakk om personlige sympatier, men hva vi som nasjon viser for verden. Vi viser sympati og gir oppmerksomhet til et fåtall mennesker i en enkeltstående sak, men glemmer samtidig alle de tusener av ofrene som USA etterlater seg.

 

Det er DET denne saken handler om, og det er der du bommer fullstendig i dine motargument!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han sier jo at det er hykleri å sørge over 11. September uten å sørge over alle ofrene for USAs kriger de siste femti årene. Altså er det ikke greit å sørge over det ene uten å sørge over det andre.

 

Dette er ikke snakk om personlige sympatier, men hva vi som nasjon viser for verden. Vi viser sympati og gir oppmerksomhet til et fåtall mennesker i en enkeltstående sak, men glemmer samtidig alle de tusener av ofrene som USA etterlater seg.

 

Det er DET denne saken handler om, og det er der du bommer fullstendig i dine motargument!

 

Hvordan bommer jeg her? Er det ikke nettop det jeg skriver?

Lenke til kommentar

Den artikkelen er noe av det beste jeg har lest i DB så lenge jeg har lest avisen - og jeg må si meg ganske enig i det som skrives. Det er bra at vi kan vise empati for 9/11 - men at media og staten ikke kan gjøre samme tiltak for alle de uskyldige offrene i Pakistan, Afganistan, Irak osv, er horribelt. Er ikke galt å vise empati for USA, men det blir galt i forhold til alle de skadene USA har påført personer i andre land. Som rapperen Lowkey synger i sin sang Obama Nation; "Your country (USA) is causing screams that never reach your ear holes, America inflicted a million ground zeroes".

Lenke til kommentar

hva med vietnamkrigen og krigen mot japan hvor usa drepter over 10 millioner uskyldige mennesker?

 

Ingen som sørger over det som skjedde, men når 100 mennesker dør så skal vi sitte og grine av tårer? Det er jo barn har det mye verre enn de som døde i norge og usa. Tenk på afrika, filipin, nord korea, kina etc. Mange som dør av sult der jo og mange må jobbe som horer fordi det ikke finnes noe jobb å få.

 

Jeg synes at denne serien her viser hvordan det egentlig er i utlandet

Lenke til kommentar

er enig i at denne 11. september greia er totalt hykleri.

 

MEN den forfatteren er også en hykler, for jeg ser få nevninger om hendelsen 22. juli, som den gigantiske verdensomspennende sørgingen over også er totalt hykleri.

 

hvorfor skal en så liten sak være så stort at det blir dekket i dagevis i land som frankriket/usa?

newsflash: uskyldige folk blir myrdet i mye større antall på en daglig basis i disse såkalte "u-landene" men dette er kanskje blitt en så stor del av dagliglivet nå at vi bare skal ta det som go-fisk?

eller skal vi følge sosial-darwinismen og tenke at disse muligens ikke er like utviklet som oss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...