Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bil, hvilken modell?


amundsf

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har hatt egen bil i et par år nå, men går mot mitt første kjøp av bil (den jeg har nå ble bare overtatt fra opphavet).

 

Er 26 år, singel og mange av dere vil vel finne det utrolig at bil egentlig ikke er noe som interesserer meg noe spesielt ;) Så derfor oppretter jeg denne posten for å høre om dere har noen tips til hvilke modeller jeg bør se på.

 

Selvom bil ikke er den helt store interessen så ønsker jeg meg en bil som er litt sportslig og noe mer sprek enn en helt straight familiebil. Å bruke penger på en "fullverdig" sportsbil er altså ikke veldig interessant, men bilen bør oppleves som "sprek" å kjøre og ha et bra utseende.

 

Da jeg har en blødersykdom som til tider gjør at jeg har vonde bein har jeg funnet ut at automatgir er veldig kjekt/behagelig og er derfor en forutsettning.

 

Prismessig så begynte jeg på 100.000, noe som raskt steg til omlag 200.000. Nå ser jeg vel i området 250.00 - 300.000. Men har ingen absolutt maksgrense.

 

PS! Hater sola i annsikten og har den i sidesynet 45 km hver vei til fra/jobb. Så "lange" solskjermere er et kjempepluss :!: (men er selvsagt ikke det som til syvende og sist avgjør ;) ).

 

For å gi et innblikk i hvor jeg leiter:

Først så jeg på Honda Accord. Men siden jeg har garasje i kjelleren av leilighetsbygget, og denne innkjøringen er veldig trang både i nedfarten og i selve porten samt at det er 90 graders sving inn gjennom porten så har jeg forkastet biler av den størrelsen. Det går, men er et direkte sjangsespill spesielt på vinteren...

 

Siden jeg var i Hondasporet har jeg sett litt på Civic.

 

Men nå sist ble jeg tipset av DS4 som kanskje ligger best an pr. nå.

 

 

Ønskene mine er altså:

* Automat!

* Sportslig motor, men ikke sportsbil (4-dører)

* Bra utseende ("tøft" som man ville sagt i de yngre år ;) )

* Ikke full sedanstørrelse

* Prismessig gjerne rundt 250.000 - 300.000. Men vil også vurdere de som er dyrere, men har da i utgangspunktet et "handicap". Lavere pris er selvsagt ingen diskvalifikasjon :cool:

 

 

Spørsmålet er da: Noen som har noen andre anbefalinger?

Eventuelt noen som sier seg enig i at DS4 er et av de bedre valgene?

 

På forhånd takk for tips! :)

 

- Amund

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først må jeg uttrykke min misunnelse over situasjonen du er i nå, det er en av de diggeste tidene en mann kan ha. Sitte å surfe finn.no, lese bilanmeldelser osv.

 

Det å velge en tøff bil er vel passe subjektivt, og då må trådstarter tåle subjektive innlegg.

 

Om jeg hadde vært i din situasjon, og mine kriterier hadde vært automat, tøfft design, hatchback m.m, tror jeg følgende bilmodeller ville blitt vurdert fortløpende:

 

Audi A3 (1.9TDI), http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=29589992

 

BMW 1 (M-sport), http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30316970

 

Volvo C30 (D5 180HK), http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=29329438

(Ja, kronglete å komme inn i baksetet, men hvor ofte har du passasjerer? Enormt morsom bil dette)

 

Mitt hjerte ville valgt 30`n, men som sagt, subjektivt dette.

 

Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...