Gå til innhold

Bør en moderator få fronte sine egne meninger, og hvor går grensen?


Anbefalte innlegg

Jeg mener at systemet man har i dag er et som fungerer.

 

La meg begrunne dette påstanden i litt av den samme retning som hernil, at dersom en moderator skulle ha lest seg opp i alle trådene som ble rapportert ville dette ha krevd svært mye ressurser fra moderator sin tid på forumet. At en som da er aktiv i tråden modererer den ser jeg som en naturlig løsning, for å unngå en vanvittig mengde arbeid.

 

Ellers noe på dette med ytringsfrihet blant de som er autoritære brukere på forumet, dette er noe jeg ser på som svært viktig. Om man skal strupe moderator, administrator eller veileder å ha egne meninger så går man i litt feil retning, det er jo tross alt meninger og ytringer vi diskuterer på dette forumet og alle som er på dette forumet er jo som brukere å regne og har derfor lik rett til å si sin mening om et emne.

 

Jeg ser ikke problemet og vil påstå at moderatorer, administratorer og veiledere meget flinke til å holde seg inhabile i saker der det er nødvendig og skiller tydelig mellom hva som skal oppfattes som moderering og ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til informasjon så legger vi ingen begrensninger på hva moderatorer får lov til å ytre seg av meninger. De er frivillige og skal ikke betale prisen med å jobbe gratis ved å i tillegg miste muligheten til å ytre seg innenfor de rammer alle andre brukere på forumet har.

 

Undertegnede og TSP er ansatt og kan få føringer om hva man ikke skal diskutere i sosiale medier. Ingen slike føringer har vi fått, som jeg personlig er glad for. Vi er del av norsk presse og den kjemper for åpenhet andre steder og bør i så måte også være et godt eksempel og tillate åpenhet blant sine egne (selv om det er sjelden i norske mediehus, de fleste journalister og redaktører har fått munnkurv på en del ting).

 

En moderator har også makten til å endre innlegg, slette innlegg og sette føringer på hvor diskusjonen skal gå. Det er i mine øyne da en fordel for brukerne å vite mest mulig om hva moderator mener, for lettere å kunne vurdere om moderering skjer mest mulig uavhengig av egen overbevisning.

 

Det er synd om brukere føler det er vanskeligere å diskutere med noen som har moderatortittel. Jeg vil oppfordre til å ikke skremme noen vekk, i en diskusjon er de og forblir brukere som alle andre. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...