Gå til innhold

Parabol og alternative metoder


Anbefalte innlegg

Jeg har i studietiden mulighet for å koble meg mot en parabolantenne. Siden jeg ikke har abbonement får jeg vel da inn bare NRK1, men jeg kunne tenke meg å få inn litt mer. Om jeg kjøper en dobbel LNB (et forslag til hvilke må dere komme med) slik begge kan bruke separate tilkoblinger. Så hvordan skal jeg koble det billigest mulig til TV'et?

 

Å kjøpe en dekoder.. Hvor mye koster en rimlig en og hva kan du få inn på den. Anbefaling..

 

Å koble den via et tv kort til datamaskinen. hva får en inn på denne metoden? Anbefaling av Tv kort..

 

Altså slik dere skjønner ønskes ikke NRK innblanding. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener du en antenne som allerede er montert? Da må du vite hvilken satelitt den peker på. Det er to alternativer for Norden, Thor (1 grad vest) eller Sirius (5 grad øst). Alle kanaler av interesse her forutsetter abonnement (inkludert NRK). For Thor blir det Canal Digital, for Sirius er det Viasat. Veldig mange mottakere virker kun for en av disse leverandørene. Dessuten skal Viasat bytte kodesystem, så det er vanskelig å orientere seg i kaoset.

Det finnes andre aktuelle satelitter, som Astra og HotBird. Disse har utenlandske gratiskanaler, som stort sett er veldig lite interessante.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...