Gå til innhold

Ny byggd pc, slår seg av og på før den starter


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Har akkurat bygget meg en ny stajonær pc, men jeg har et lite problem. Når jeg starter den slår den seg på i 2-3 sekunder også slår den seg av og etter 3-4 sekunder starter den igjen og da funker den som den skal.

 

Noen som vet hva som gjør at dette skjer?

 

Takk på forhånd!

 

Specs:

Asus P8P67 B3

i5 2500k

GTX560 Ti DirectCUII TOP

Kingston Genesis Grey 2x2gb

Ocz 700W psu

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Føler denne passer greit inn i mitt problem. Nesten det samme skjer her, her går den i en konstant loop. Skrur seg på, viftene starter og så skrur den seg av etter alt fra 5-15 sek, sånn fortsett det. Har hatt CPU, HK og RAM på support (komplett) og endte med og få nye rambrikker uten at det hjalp.

 

I7 950, ASUS P6X58D-E, Corsair Dominator DHX+ DDR3, Corsair HX750W.

 

Den har vært overclocket, men kunn cpu opp til 4Ghz @ 1.29v. Fikk pass på over 30t i P95. Gikk slik i 4 mnd uten noen problemer før den begynte med loop'en, selv etter CMOS'en er nullstilt.

Lenke til kommentar

Klarte å ordne det, det var noe med bios instillingene :) Takk for hjelp :D

 

Hadde vært kjekt hvis du sa hvilke innstillinger som du endret, har nemlig samme problem.

 

Han prøvde vell det som var på linken til Hårek

 

Problemet mitt blir da å finne ut hvor jeg skal finne denne innstillingen i BIOS ( er ikke så godt kjent), fant BCLK og den var på 100.

CPU: i5 2500k, MB: Asus p8z68 v-pro SSD: OCZ vertex 3

Lenke til kommentar

Klarte å ordne det, det var noe med bios instillingene :) Takk for hjelp :D

 

Hadde vært kjekt hvis du sa hvilke innstillinger som du endret, har nemlig samme problem.

 

Det jeg gjorde var: Gikk inn på BIOS, deretter på advanced mode. Fra der gikk jeg på AI Tweaker og der det stod AI over clock elns. satte jeg den på auto. :)

Lenke til kommentar

Klarte å ordne det, det var noe med bios instillingene :) Takk for hjelp :D

 

Hadde vært kjekt hvis du sa hvilke innstillinger som du endret, har nemlig samme problem.

 

Det jeg gjorde var: Gikk inn på BIOS, deretter på advanced mode. Fra der gikk jeg på AI Tweaker og der det stod AI over clock elns. satte jeg den på auto. :)

 

Takk, skal prøve det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...