Gå til innhold

Forslag til splitt uten bein


Akrobaten

Anbefalte innlegg

Hei! Har nå kjørt diverse programmer for hele kroppen i et par år, og tenker det er på tide å sette i gang med et splittprogram. Siden jeg er ferdig på skolen nå, har jeg også litt tid til mer enn 2-3 økter i uka.

Jeg tenkte først på en tredagers splitt, men er litt usikker på hvordan jeg skal gå fram med dette, da jeg grunnet en kneskade ikke kan trene bein (bortsett fra noen små øvelser jeg skal kjøre HVER økt). Jeg ønsker først og fremst å øke muskelvolum.

En dag til bryst og triceps; en til rygg og biceps; en til skuldre og mage. Høres dette helt på trynet ut? Alle svar mottas med takk :)

Stats er forresten 85 kg og 185 cm, 19 år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er synd med kneskade, men prøv å få inn litt beintrening hver uke. Beina er veldig viktig for at resten av kroppen skal vokse(selvom målet ikke er å bli bodybuilder).

 

Se etter alternative måter å trene beina på, uten å belaste kneet for mye. Personlig har jeg erfaring med små kneskader som har plaget meg tidligere, og brukte flere år på å bli kvitt det med småtrening og eksperthjelp. Bruker den dag i dag knestøtter(bandasje osv) for å ikke merke for mye til kneskadene.

Lenke til kommentar

Takk for gode svar begge to!

 

Det er synd med kneskade, men prøv å få inn litt beintrening hver uke. Beina er veldig viktig for at resten av kroppen skal vokse(selvom målet ikke er å bli bodybuilder).

 

Se etter alternative måter å trene beina på, uten å belaste kneet for mye. Personlig har jeg erfaring med små kneskader som har plaget meg tidligere, og brukte flere år på å bli kvitt det med småtrening og eksperthjelp. Bruker den dag i dag knestøtter(bandasje osv) for å ikke merke for mye til kneskadene.

 

Av fysioterapeuten har jeg fått fire øvelser som går mye på lår og legger, som skal hjelpe til med å trene opp kneet. Her er det snakk om ett sett, og mange repetisjoner (20+). Siden disse øvelsene blir gjort hver gang jeg trener burde det vel holde, uten å begynne på andre beinøvelser med det første?

Lenke til kommentar

Hør på fysioterapeuten din før du hører på internett :)

+1

 

Ja, selvfølgelig er det nok med de øvelsene du har fått av fysioen om du gjør disse rett og hver eneste dag. Fysioen kommer til å gi deg grønt lys for mer trening så fort du er klar for det. Lykke til :)

 

Splitten du selv har foreslått høres kurant ut, gjenstår bare å plukke ut øvelser.

Lenke til kommentar

Takk for gode svar begge to!

 

Det er synd med kneskade, men prøv å få inn litt beintrening hver uke. Beina er veldig viktig for at resten av kroppen skal vokse(selvom målet ikke er å bli bodybuilder).

 

Se etter alternative måter å trene beina på, uten å belaste kneet for mye. Personlig har jeg erfaring med små kneskader som har plaget meg tidligere, og brukte flere år på å bli kvitt det med småtrening og eksperthjelp. Bruker den dag i dag knestøtter(bandasje osv) for å ikke merke for mye til kneskadene.

 

Av fysioterapeuten har jeg fått fire øvelser som går mye på lår og legger, som skal hjelpe til med å trene opp kneet. Her er det snakk om ett sett, og mange repetisjoner (20+). Siden disse øvelsene blir gjort hver gang jeg trener burde det vel holde, uten å begynne på andre beinøvelser med det første?

 

Hvis du allerede går til fysioterapeut så er jo det bra. Hør med han om du har spørsmål rundt trening utenom timene hos han. Jeg kan også anbefale muskelterapeuter. Selvom behandlingen kan beskrives som ett helvette, hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...