Gå til innhold

Ny allround bærbar til ~8000


Anbefalte innlegg

Hei, min gamle bærbare hat omsider pensjonert seg og må derfor kjøpe meg ny.

Er desverre litt utdatert når det gjelder komponenter, så poster her i håp om tilbakemeldinger.

 

Maskinen skal brukes til film, programmering, spill og etterhvert noen tegneprogrammer (solidworks).

Spillene maskinen skal brukes til er for det meste: SC2, Warcraft3, Football Manager og WoW, men det hadde vært fint om maskinen er av den kaliber at jeg kan spille de nyere spillene som snart kommer (Modern Warfare 3).

 

Pris klassen har jeg satt til 8000 (+/-1000)

 

Diverse krav:

-Aluminium kabinett

-Ikke for tung

-15,6"

-OK batterilevetid (2-3 timer)

 

Har sett litt på noen ASUS modeller:

- http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-15---16-tom/asus-n55sf-s1036v/157024.3003/

- http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-15---16-tom/asus-n53sn-sx193v/150161.3003/

- http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-15---16-tom/asus-n53sv-sz628v/157022.3003/

 

På forhånd takk! <:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aluminium kabinett får du meg bekjent bare i MacBook Pro'er. Eller Air. Andre maskiner kan ha avstivninger i aluminium, eller deler av kabinettet i aluminium, eller et tynt lag aluminium på overflaten, for utseendets skyld. Det sistnevnte betyr ingenting for soliditeten på maskinen, og dersom det er soliditet du er ute etter, så er det mange maskiner som er laget i kunsstoff som er mer solide enn maskiner som helt eller delvis er laget i aluminium, bare så det er sagt. Det kommer an på kvaliteten på plasten som er brukt det. "Ikke for tung" ... nehei, hva mener du mer presist? Vi andre vet jo ikke hva du anser er for tungt?

 

Ingen av de Asus'ene du lenker til har aluminium kabinett. De har noen få aluminiumsdetaljer på overflaten her og der, for utseendets skyld. Eller det er plast som har fått en overflatebehandling slik at det ser ut som aluminium, det er jeg ikke sikker på.

 

Men ellers er både Asus N53 og N55 gode allround laptoper til en ok pris, og det er også MSI GE620DX

Men du får Asus'ene billigere andre steder enn NetOnNet.

Asus N55 har en batteritid på litt over 3 timer, hvis man bare surfer på nettet eller tilsvarende lette oppgaver. Jeg kan tenke med at N53 har noe bedre batteritid enn det, men det vet jeg heller ikke bestemt.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Alle de som er lenket til kan kjøre et hvilket som helst spill, det spørs bare på hvor høy oppløsning og på hvilke grafikkinnstillinger du vil at det skal kjøre. GT 555M er et bedre skjermkort enn GT 540M, så hvis du vil ha en maskin som skal fungere best mulig til spilling, ville jeg ha gått for en av den som har GT 555M. Det kan kjøre de aller fleste spill på medium grafikkinnstillinger, og mange på høye grafikkinnstillinger, men du må nok modererere deg både på oppløsning og detaljer på de aller mest krevende spillene.

 

Bruk prisjakt.no, skriv asus n55sf der det står "Produktnavn", og trykk på søke. Da får du opp en liste over de forhandlerne som fører den, og prisene. Vær oppmerksom på at N55SF kommer i et par litt forskjellige versjoner, med ulik hardware i, så sammenlign nøye.

Det samme kan du selvfølgelig gjøre med andre maskiner.

Eller sette opp dine egne søkekriterier uten å skrive noe bestemt produktnavn.

Du vil fort se at det er andre forhandlere som gir deg en bedre pris på samme maskin, enn det NetOnNet gjør.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...