Gå til innhold

Hvilket gammelt skjermkort er best?


Anbefalte innlegg

Skal oppgradere en gammel pc og trenger ikke kjøpe det nyeste. Derfor tenkte jeg at jeg skulle kjøpe et brukt skjermkort. Men etter det jeg har forstått er ikke et Geforce4-kort nødvendigvis bedre enn et Geforce3-kort. Så hvilket skjermkort bør jeg velge:

 

Eks:

Geforce4 Ti4400

Geforce4 Ti4200

Geforce4 MX 460

Geforce4 MX 440

Geforce3 Ti500

Geforce2 MX

 

Så er det vel noen 3dfx-kort som også er bra (kanskje):

Voodoo 5000

Voodoo 4000

 

Eventuelt andre?

 

Kortet må ha både en 2D og 3D del, slik at jeg bare trenger et skjermkort.

 

Edit: Glemte å nevne at skjermkortet skal stå i en AGP 4x slot.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo se en rask oversikt over ytelse på gamle skjermkort på denne siden på Toms Hardware Guide.

 

Av kort som fortsatt finnes i salg, så er jeg enig med Papillon at et Radeon 7500 kort (469 på Komplett.no) er et bra alternativ. Hvis du får tak i et brukt GF3 TI 500 eller Readeon 8500, så er jo de enda bedre.

Lenke til kommentar

Ikke bare de to som slår ti4400, ti4600 f.eks...

 

Av de du skrev ville jeg tatt et ti 4400..

 

Og for all del hold deg unna 9200 se, heller 9200 eller 9100(yter bedre, er som med 9500 vs. 9600)

 

kick me if I'm wrong :yes:

 

ytelse:

 

GF4 ti 4400

GF4 ti 4200

GF3 ti 500

GF4 mx 460

GF4 mx 440

voodoo 5000

GF2 mx

voodoo 4000(usikker på om den yter bedre en GF2 mx)

Lenke til kommentar
Skal oppgradere en gammel pc og trenger ikke kjøpe det nyeste. Derfor tenkte jeg at jeg skulle kjøpe et brukt skjermkort. Men etter det jeg har forstått er ikke et Geforce4-kort nødvendigvis bedre enn et Geforce3-kort. Så hvilket skjermkort bør jeg velge:

 

Eks:

Geforce4 Ti4400

Geforce4 Ti4200

Geforce4 MX 460

Geforce4 MX 440

Geforce3 Ti500

Geforce2 MX

 

Det er veldig stor prisforskjell på de skjermkortene du kom med, er det begrensninger hvor mye du skal bruke på et skjermkort? Og hva er spesifikasjonene på den gammle pc'n?

Lenke til kommentar
Paddington: Radeon 9200 er mye svakere enn en Ti4400 og lagerstatus er "antatt 31/8-03"

 

Sier meg enig med Siggen7, ikke hør på ATI folket her, ATI er bra det men de har ikkeno under mye dyrere 9700 som er noen konkurranse for et Geforce4 kort.

 

Etter å ha sett litt på tester er jeg veldig enig.

Lenke til kommentar

Det er veldig stor prisforskjell på de skjermkortene du kom med, er det begrensninger hvor mye du skal bruke på et skjermkort? Og hva er spesifikasjonene på den gammle pc'n?

 

Har kjøpt et brukt hovedkort (MSI 694T Pro) med en PIII Celeron 1,3 GHz prosessor (som sannsynligvis skal overklokkes). Fra før hadde jeg en PII 350 med et Voodoo2-kort (+ Matrox Millenium G200). Er klar over at det er ganske store prisforskjeller på skjermkortene, men satser på å skaffe noe brukt.

Lenke til kommentar
Her var det endel folk med oversikt gitt.

Hva er det beste kortet til gaming man får kjøpt nytt i dag som ikke krever aktiv kjøling?

 

Dette her:

 

http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...24&GrpID=1&s=pl

 

Dette kortet har passiv kjøling, og er ved siden av fx5900 det sprekeste som er å oppdrive.

 

Jo så fint ut det, men var jo litt i dyreste laget. Ikke noe av Geforce 4 der omkring til 1000-2000kr å oppdrive?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...