Gå til innhold

Tidsmaskiner kommer ikke til å bli oppfunnet?


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg liker å tenke at verden er energien som utfolder seg over tid, og at man må reversere energien i minst ett område for at tilstanden skal reverseres.

 

Selv om tilstanden til objektene i et rom reverseres, og man bruker fantastisk mye energi i prosessen, vil ikke tiden gå bakover, kun objektenes energitilstand.

 

FOR at hele verden skal gå bak i tid, kreves det da følgelig at man reverserer energi-utviklingen/forbruket til alle objekter i verden, nøyaktig, og da er det uansett en større verden utenfor som kreves for å generere energien, og denne går ikke tilbake i tid.

 

Det skal godt gjøres å tilbakeføre neutrinoene og alt lyset og nøytronene samt elektronene tilbake til riktige kilder... Og man ender sansynligvis opp med en annen fortid enn den som var før, fordi det ikke er fortiden men energi i en liknende tilstand til den som var før.

 

En analogi for mitt syn på verden er at energien som utgjør universet er som sanden i et timeglass, og tiden er gravitasjonen som trekker sanden ned.

Fortiden kan aldri komme tilbake, men kan replikeres til en viss grad med nok energi, dersom man finner en måte å reversere energiens gang; naturlovene.

Lenke til kommentar

Nei, tidsmaskiner vil aldri bli oppfunnet. Vår tilværelse er ikke som en film som kan spoles frem og tilbake. Alt er atomer i bevegelse, celler som oppstår og brytes ned, etc. En tidsmaskin ville ha måttet kunne gjenopprette tapte liv og celler, og kontrollere alle atomer i universet/eksistensen. "Tid" er et abstrakt menneskeskapt konsept som naturen ikke forholder seg til.

 

Jeg synes det du påstår her er et idiotisk utsagn, det blir så dumt å si noe slikt at jeg ikke gidder å kommentere det en gang ;) Du burde faktisk lære deg litt mer fysikk før du påstår noe slikt.

Lenke til kommentar

Etter min mening er problemet med tidsreiser kun rettet mot tidsreiser bakover i tid - fremover i tid både er mulig i dag, samt mulig å få til teoretisk som beskrevet i ved hjelp av relativitet - hastigheter nærmere og nærmere lyset vil flytte deg i tid snarere enn distanser:

 

http://www.physorg.com/news/2011-10-light-speed.html

 

Bakover i tid, vil man støte på problemer med kausalitet - si f.eks at man bestemmer seg for å reise på tur til Spania, for så å reise der. Dersom man etter å ha kommet frem da bestemmer seg for at dette ikke var noen god idé og sender et budskap tilbake i tid til en selv hvor man ber seg selv la være (og ens tidligere selv faktisk lar være), så får man et problem med at man da potensielt eksisterer to plasser samtidig (hjemme og i Spania), noe som er et paradoks. Dette er langt fra det eneste paradokset man kan tenke seg med tidsreiser, og jeg antar at det muligens rent prinsipielt vil være umulig å reise tilbake i tid - på samme måte som det rent prinsipielt er umulig å reise raskere enn lyset (som i utgangspunktet er det samme).

Lenke til kommentar

Nei, tidsmaskiner vil aldri bli oppfunnet. Vår tilværelse er ikke som en film som kan spoles frem og tilbake. Alt er atomer i bevegelse, celler som oppstår og brytes ned, etc. En tidsmaskin ville ha måttet kunne gjenopprette tapte liv og celler, og kontrollere alle atomer i universet/eksistensen. "Tid" er et abstrakt menneskeskapt konsept som naturen ikke forholder seg til.

 

Jeg synes det du påstår her er et idiotisk utsagn, det blir så dumt å si noe slikt at jeg ikke gidder å kommentere det en gang ;) Du burde faktisk lære deg litt mer fysikk før du påstår noe slikt.

 

Synd du ikke gidder å kommentere da. Kanskje jeg hadde lært noe. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...