Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen FTP-servere som kjører skikkelig som terminal service?


Anbefalte innlegg

Jeg har nettop satt opp en gammel amd k6 som serverboks til å ha i kottet, med windows 2000 server installert. Den styrer jeg remotely fra min maskin. Jeg har prøvd et par FTPservere (Cerberus og bulletproof) som kjører greit som servicer.

 

Problemet er at jeg ikke kan administrere dem, fordi ikonet i hjørnet ikke visert på remote connections. Jeg leste i FAQen til bulletproof at de ikke støttet terminal services skikkelig (dvs. at ikonet ikke vises på remote connections), så jeg lurte på om det finnes en ftpserver som gjør dette?

 

Huff, ble forferdelig rotete, men håper folk forstår :-?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ut i fra hva du skriver, virker det som du trenger en ftp server som har et web admin grensesnitt.

 

Hvis du søker etter ftp server web admin, vil du finne blandt annet Surge-ftp, WS ftp server (meget bra) og mange andre. Ingen av de to jeg har nevnt er freeware.

 

Håper dette var til litt hjelp.

Lenke til kommentar
Jeg har nettop satt opp en gammel amd k6 som serverboks til å ha i kottet, med windows 2000 server installert. Den styrer jeg remotely fra min maskin. Jeg har prøvd et par FTPservere (Cerberus og bulletproof) som kjører greit som servicer.  

 

Problemet er at jeg ikke kan administrere dem, fordi ikonet i hjørnet ikke visert på remote connections. Jeg leste i FAQen til bulletproof at de ikke støttet terminal services skikkelig (dvs. at ikonet ikke vises på remote connections), så jeg lurte på om det finnes en ftpserver som gjør dette?

 

Huff, ble forferdelig rotete, men håper folk forstår  :-?

 

På f.eks Serv-U FTP server så gjør det ikke noe om ikke ikonet vises. - Den laster admin-programmet hvis du starter det via installert ikon i start-menyen også ... - det burde jo være standard oppførsel?

Lenke til kommentar

Han fortalte at han skulle ha boksen på kottet... da konkluderer jeg med at han ikke skal sitte så mye ved den maskina å jobbe, her er det snakk om fjernadministrasjon. :)

En maskin du ikke skal sitte å jobbe med har du ikke serlig behov for at må laste opp et fancy GUI og bruke cpu og minnekraft på dette.

 

Ved hjelp av ssh og feks putty vill man ha full kontroll over maskina på kottet.

 

Selv administrerer jeg flere servere og kjører hovedsaklig debian på disse, mye pga det enkle pakkesystemet debian har :smile:

 

Har i senere tid også begynt å snuse mere på RedHat igjen etter jeg oppdaget at det var mulig å benytte "apt-get" på RPM pakker.

 

Håper dette var litt oppklarende :)

Lenke til kommentar

Takk for alle svar! skal prøve de programmene som ble nevnt.

 

Det er flere grunner til at jeg ikke bruker linux:

1 - Gidder ikke lære meg det, skal inn i forsvaret om under en uke.

2 - Greit å kunne bruke remote desktop.

3 - Serveren skal ikke akkurat stresse så mye, stort sett bare være upload mappe hvis noen av kameratene mine vil sende noe mens jeg er borte. (pluss samle opp mailen min, men jeg har fin mailserver)

 

Jeg bruker ikke IIS fordi jeg ikke gidder sette meg inn i hvordan den virker, se punkt 1 ovenfor.

 

Bruker_PK: kommer ikonet når du bruker remote desktop også?

Lenke til kommentar

Det du kan gjøre, er å teste ut WarFTPD 1.82. Selve serveren er gratis, og kan meget enkelt fjernadministreres ved å bare kopiere over administrasjonsprogrammet over til maskinen du skal styre serveren fra. Krever dog at du setter deg litt inn i oppsettet og slår på fjernadministrasjon. Brukte det mye selv da jeg hadde 56K linje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...