Gå til innhold

Anbefaling: Hvermannsen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Seriøst.. dette bynner å bli pinlig. vordan kan en side som dedikerer seg till pc hardware gjøre ett sånt feil. h-kort med K cpu? enten sett in en ett p kort eller bytt processoren till i5-2500. siden att prisen skal være lav, den kjører stock cpu kjøler og den skal brukes av "verdagsmannen" så er det en cpu uten k som burde brukes her i min mening.

Lenke til kommentar

her er mitt alternativ.

 

Bedre kabinett, ett hovedkort som man kan overklokke på, en god kjøler man faktisk kan overklokke en del med. Og en bedre SSD.

Til samme pris som den orginale anbefalingen om man tar med all frakten,

5761,- inkludert frakt fra dustin.no og 699+frakt fra mpx.no Noe som skal bli ca 6560,- inkludert all frakt.

 

post-15532-0-38081900-1315269069_thumb.jpg

 

+

 

Crucial M4 64gb

Lenke til kommentar

Ler litt av disse idiotiske kommentarene :tease: man kan ha h67 og overclocke... mitt h67 lar meg overclocke min 2500k. Men de anbefaler et p67+ kort, og skjermkortet ville jeg hat et fra gigabyte GTX 560 Ti OC :) når man først kjøper pc i denne tiden, så gjør man det riktig, du får hva du betaler for. Og intel ikke Amd, akkurat nå mister du mye av å gå ned til amd. I5-2500k er så og si "the king" men den har en dyrere cpu til "i7-2600" jeg betalte 7000 inlc frakt for disse:

 

H67 Gigabyte Hovedkort

Gigabyte GTX 560 Ti OC

Silverpower 500w

Intel i5-2500kK

Kingston 1333mhz 8GB DDR3(hovedkortet støttet ikke mer, men fikk forsatt bedre index enn mine gamle 1600mhz brikker)

Kabinett til 399kr

Acer 24" full hd LCD skjerm

1TB Samsung f3 (selv om jeg ville ha SSD:P men den duger)

og DVD-Brenneren til 199kr.

 

hva jeg ville gjort er: GTX 560 Ti OC, P67, En annen SSD, og visst du absolutt skal overclocke ta med en cpu kjøler, noctua eller lignende. :ph34r:

Lenke til kommentar

Umm.. skal hvermannsen liksom være budsjett-anbefalingen? Ser ihvertfall ikke noen andre kategorier som er det. Jeg mener det dere har anbefalt her egentlig er en spillemaskin.

 

Det er ihvertfall snodig å legge inn cpu til 1500,- og skjermkort til 1600,- i en budsjett-maskin.. Med AMD cpu og skjermkort kunne prisen blitt godt under 5000,- for en knakende rask maskin med AMD cpu og skjermkort. Og som påpekt over her så blir ikke prisen på det anbefalte oppsettet under 6000 med frakt...

Endret av Visjoner
Lenke til kommentar

Det hadde vært interessant om dere skrev litt om hvorfor dere valgte hver komponent. Trenger ikke mer enn en linje eller to. Hvorfor valgte dere for eksempel en i5 over tilsvarende fra amd? Eller akkurat denne ssd-disken? Eller hvorfor 560ti er et bedre valg enn en 6950 i en hvermansen-pc?

Ikke at jeg er så fryktelig uenig i valgene, hadde bare vært gøy å lest litt om tanken bak, istedet for å få en slags "fasit" i fanget.

Lenke til kommentar

Det hadde vært interessant om dere skrev litt om hvorfor dere valgte hver komponent. Trenger ikke mer enn en linje eller to. Hvorfor valgte dere for eksempel en i5 over tilsvarende fra amd? Eller akkurat denne ssd-disken? Eller hvorfor 560ti er et bedre valg enn en 6950 i en hvermansen-pc?

Ikke at jeg er så fryktelig uenig i valgene, hadde bare vært gøy å lest litt om tanken bak, istedet for å få en slags "fasit" i fanget.

 

For meg er det veldig, veldig tydelig at de bare ønsket å vise at det behøver ikke koste Flesk\skjorta (eller hva som er dyrt for deg). Ja artilklen har selvagt mangler som vi hardware nerder kan arestere med en eneste gang, men jeg kan tydelig se ut av artikklen at den ikke var ment som noe dybede analye av hardware (i mine øyne), som nevnt skulle de trolig bare vise at man kan få en PC for rundt 5000kr.

 

De haddet jo en tilsvarendet artikkel her om dagen om hvor dyr en PC kan bygges i dag uten å gå nevnverdig inn på om det faktisk har noe for seg.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Mulig det er meg men jeg synes kvaliteten, gjenomføringen og viktigheten av artiklene som er publisert den siste tiden har satt nye rekorder for bunnivå. Fullstendig klar over at jeg ikke behøver å lese publikasjonene, men av gammel vane blir det til at jeg tar meg en titt.

 

Tidligere var hw-artiklene skrevet med lidenskap og entusiasme. Nå virker det som de er skrevet på måfå for å ha fyll til sidene.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ler litt av disse idiotiske kommentarene :tease: man kan ha h67 og overclocke... mitt h67 lar meg overclocke min 2500k.

Så med ditt H67 kort kan du heve multiplier høyere med mer enn 4? Jeg har ikke vært særlig inne på 1155 overklokking, men jeg har hele tiden blitt fortalt at man ikke kan overklokke noe særlig med H67. Etter en kjapp søkerunde virker det som om dét fortsatt stemmer...

Lenke til kommentar

Det eneste jeg egentlig reagerer på er SSD valget. Hvis PCen skal være for hvermannsen, så må man også sette seg litt inn i hvordan hvermansen bruker PCen.

 

Det er heller ikke tatt med noe OS. Greit at dette kan skaffes gratis via Linux osv. Men hvermannsen bruker Windows.

 

Tilbake til SSD. Jeg har selv en 60 GB SSD i bruks PCen min. Og selv om jeg legger det meste jeg kan av programmer osv på andre disker, så er denne nå straks full.

 

Hvermannnsen vet ikke hvordan man putter ting på andre disker. Hadde en kompis hvor jeg dette skulle gjøres, og den ekstra disken var helt tom neste gang han trengte hjelp. Selv om jeg forklarte hvordan han skulle gjøre ting.

 

Dermed fjern SSD disken, og la kun 1 TB disken stå. Derman har man samme pris, inkludert Windows 7.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...