Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Switch + Online ADSL (telenor) = bad?


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte i dag en Switch i dag.. en type "D-link 8 port 10/100Mbps". Det første med den er at jeg ikke sjønte noe av hvor jeg skulle stappe "internett kabelen". Og en sa til meg etter jeg hadde kjøpt den at den ikke ville funke på Telenor's ADSL.... Da jeg kom hjem plugga jeg i pc'en og prøvde å komme på internett... og selvfølgeli gikk det ikke. Jeg har prøvd alt.. sette fast ip, sette automatisk "detect" ip osv. Gjør jeg noe galt eller er det bare ikke Swith'en og Telenor's ADSL som ikke går så godt over ens..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kjøpte i dag en Switch i dag.. en type "D-link 8 port 10/100Mbps". Det første med den er at jeg ikke sjønte noe av hvor jeg skulle stappe "internett kabelen". Og en sa til meg etter jeg hadde kjøpt den at den ikke ville funke på Telenor's ADSL....

 

Du burde kunne koble til en maskin igjenom den men er målet og koble til flere må du bruke en eller annen form for router.

Lenke til kommentar

Skal du ha flere maskiner på nett samtidig, bør du, som agvg nevner, gå til anskaffelse av en router. Ellers burde det funke bra med en switch. Sitter selv med TelenorADSL koblet via en Unex switch, og har ingen problemer med det, så det er nok ikke Telenor det står på.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte i dag en Switch i dag.. en type "D-link 8 port 10/100Mbps". Det første med den er at jeg ikke sjønte noe av hvor jeg skulle stappe "internett kabelen". Og en sa til meg etter jeg hadde kjøpt den at den ikke ville funke på Telenor's ADSL....

 

Den støtter vel ikke PPPOE protokollen. Bruker selv Telenor ADSL 1024/256 med en 3Com OfficeConnect Wireless Gateway. Har 6 maskiner i nett. Har ikke vært noen problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...