Gå til innhold

Lønn for 1.2linje


madi

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har fått ny jobb som 1. og 2. linje support.

Jeg har bachelor i webkommunikasjon. Og har 6 måneders erfaring fra 1. linje support og den tekniske delen. Skal få 190 kr i timen. Er det bra lønn? Evt hva er vanlig å ligge årslønn på for en slik stilling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Hei,

 

Jeg har fått ny jobb som 1. og 2. linje support.

Jeg har bachelor i webkommunikasjon. Og har 6 måneders erfaring fra 1. linje support og den tekniske delen. Skal få 190 kr i timen. Er det bra lønn? Evt hva er vanlig å ligge årslønn på for en slik stilling?

Ca. 30 000 i måneden for 1. og 2. linje support er vel rundt normalen.

Det er jo ganske dead on hva du har.

 

Ellers er det vanskelig å definere hva som er normalt, da det varierer voldsomt rundt i landet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Har 350k i årslønn nå første året mitt i arbeid (drift 2.linje, gjennom et bemanningsbyrå. ) etter bachelor data.ing utdanning.

Lønnen stiger nok en del om jeg får fast ansettelse.

 

Er ikke helt fornøgd med den lønna, men å få arbeidserfaringen er viktig for min del nå i starten.

 

190 * 1950 timer gir deg ca 370~ i grunnlønn, ikke så veldig gale det for første året, ca snittet for det gamle klassen min har nå første året i arbeid.

 

 

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Spørsmålet er om man faktisk drar noen fordel hos arbeidsgiver av å ha en bachelor grad når man jobber på support. Jeg har jobbet på support et par steder og de gir alltid den opplæringen som trengs. De som ikke klarer å henge med på opplæringen får ikke jobb. Nå skriver jo ikke trådstarter hva slags support det er snakk om. Er det midt i blinken for hans utdannelse så kanskje. Uansett support er en ren utgiftspost for firmaet og de gir ikke mer lønn enn det de må. Derfor tror jeg heller at firmaet vil bruke en fyr som utmerker seg under kursing som de kan betale 180kr/t enn en som har en flott utdannelse men vil har 200+ i timen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...