Gå til innhold

Ny hjemmekino


Anbefalte innlegg

Driver å legger planer for å sette opp et hjemmekino anlegg i stuen min.

Har ikke veldig mye peiling på det tekninske med lyd og hva som passer sammen.

Som hvilken reciever/forsterker som kreves av høytalere.

 

Har drevet å kikket litt rundt og har foreløpig funnet fram til dette:

 

Front: B&W DM684

Center: B&W HTM62

Bass: B&W ASW610

Surround: B&W M-1

 

Receiver:

Var innom hifi-klubben og snakket med dem om reciver til dette høytalersystemet og ble anbefalt:

Denon AVR 3312

 

Er veldig grønn på recievere og lurer på om dette er et bra valg?

Eller prøver bare han som ga meg råd å selge meg et unødvendig dyrt produkt.

 

Er det noen andre alternativer som vil passe bedre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du velger høyttalere til kr 20.000 så skjønner jeg vel egentlig at Hifi-klubben anbefaler deg AVR3312 - og det er liten tvil om at det er en god receiver til formålet.

Du vil nok finne "like gode" hos både Yamaha, Onkyo og Pioneer - men mye er jo avhengig av din egen preferanse.

Jeg er bortimot tonedøv når det gjelder å høre forskjell på receivere og endte opp med en Yamaha-forsterker til rundt kr 4.000 og 7 Harman-Kardon-høyttalere til rundt kr 6.000,-.

Har du råd til å ha det gøy så er det jo bare å smile :)

Lenke til kommentar

Å spare på en receiver er aldri lurt...om den ikke er bra nok så hjelper det ikke om du har verdens beste høyttalere....

 

Jeg ville sjekket merker som Yamaha og Pioneer i samme pris klasse og sett hvilke egenskaper dem har kontra denne. Men det blir nok langt ifra feil den receiveren der....hifi klubben vil jo ha en fornøyd kunde. Men samtidig så kan det finnes alternativer som kan være bedre som Hifi Klubben ikke selger pga dem skal være så utrolig sære.

 

Som du ser så har jeg ikke nevnt Onkyo...med god grunn. Så mye rart som det er med dem receiverene så kommer jeg aldri til å kjøpe det merket igjen og kommer ihvertfall ikke til å anbefale det merket lenger.

Lenke til kommentar

Det som er viktig med forsterkere er å sammenligne spesifikasjonene. Da ikke bare watt.

 

Spesielt sjekk mellom de forskjellige fra samme produsent.

Det er ofte det kun skiller 10 watt mellom 2 modeller, men stor pris forsjell. Da er det annet utstyr som er innenbords som er forskjellen. Og det er ikke alltid alt man heller trenger.

 

Hvor mange HDMI?

Hvilke funksjoner osv.

 

Onkyo har i år kommet med f.eks. Spotify på sine forsterkere. De fleste begynner nå å få nettverksspillere ferdig innbygd.

 

Etter tester lest av nyeste modeller, så har Pioneer tatt det lengste strådet i år virker det som. Da med best lyd. Onkyo er som regel best utstyrt til prisen.

 

Men en ting som kan være viktig, sjekk om de har 7.1 Pre-Out utganger. Da kan man senere kople til en effektforsterker. Ett eksempel er Onkyos prisbelønte 609. Denne mangler dette. Går man opp til 709 så får man dette med, og selv om utstyrsnivået er bortimot likt.

 

Ved å ha Pre-out på forsterkeren, så kan man i mange tilfeller velge en billigere forsterker, og heller legge til effekt forsterker senere for bedre lyd og kontroll over høytallerene. Emotiva, som man må importere selv, er ett merke mange er glad i. Disse er billige, har god lyd og er kraftige.

 

Eneste minuset er vel at jeg ikke har hørt noe snakke positivt om Emotiva og B&W sammen, kun negativt. Men med andre høytallere så er det mye bra snakk.

 

Har hatt en selv, og den hadde bra lyd, men den funket ikke på mitt strømnett, jeg fikk hørbar støy med den. En kompis har den i dag, og er strålende fornøyd sammen med sine high end høytallere.

Lenke til kommentar

Å spare på en receiver er aldri lurt...om den ikke er bra nok så hjelper det ikke om du har verdens beste høyttalere....

 

Jeg ville sjekket merker som Yamaha og Pioneer i samme pris klasse og sett hvilke egenskaper dem har kontra denne. Men det blir nok langt ifra feil den receiveren der....hifi klubben vil jo ha en fornøyd kunde. Men samtidig så kan det finnes alternativer som kan være bedre som Hifi Klubben ikke selger pga dem skal være så utrolig sære.

 

Som du ser så har jeg ikke nevnt Onkyo...med god grunn. Så mye rart som det er med dem receiverene så kommer jeg aldri til å kjøpe det merket igjen og kommer ihvertfall ikke til å anbefale det merket lenger.

Har nå hatt 4 Onkyo receivere,og har nå Onkyo TX-NR809 og jeg har aldri hatt noen problemer med de receiverne

.Kan ikke annet en og skryte av dem,så jeg kan anbefale Onkyo :thumbup:

Lenke til kommentar

Å spare på en receiver er aldri lurt...om den ikke er bra nok så hjelper det ikke om du har verdens beste høyttalere....

 

Jeg ville sjekket merker som Yamaha og Pioneer i samme pris klasse og sett hvilke egenskaper dem har kontra denne. Men det blir nok langt ifra feil den receiveren der....hifi klubben vil jo ha en fornøyd kunde. Men samtidig så kan det finnes alternativer som kan være bedre som Hifi Klubben ikke selger pga dem skal være så utrolig sære.

 

Som du ser så har jeg ikke nevnt Onkyo...med god grunn. Så mye rart som det er med dem receiverene så kommer jeg aldri til å kjøpe det merket igjen og kommer ihvertfall ikke til å anbefale det merket lenger.

Har nå hatt 4 Onkyo receivere,og har nå Onkyo TX-NR809 og jeg har aldri hatt noen problemer med de receiverne

.Kan ikke annet en og skryte av dem,så jeg kan anbefale Onkyo :thumbup:

 

Jeg hadde en Onkyo TX-NR3008 som hadde endel problemer og det er da mens jeg undersøkte rundt at jeg fant ut at jeg var langt ifra alene på både den utgaven og endel andre. Mulig dem har ordnet problemene på dem mindre og nyere utgavene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...