Gå til innhold

ASUS G74SX tråden


Anbefalte innlegg

Kan vel bruke Nvidia's eget System Tools.

Etter installering får du overklokkingsmuligheter innebygget i den vanlige Nvidia Control Panel.

 

En tommelfingerregel er at forholdet mellom core clock og shader clock bør holdes på 2,5 (altså shader 2 og en halv gang høyere enn core clock. Og vær særdeles forsiktig med å klokke memory for høyt - det finnes sjelden noen temperatursensor her i bærbarskjermkort, slik at man kan holde øye med temperaturen. Og det bør man alltid gjøre, når man driver med overklokking.

Ellers - alt er på eget ansvar, selvfølgelig ;)

Endret av thomit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

I følge testen var det dette som trakk ned:

"Fordyrende og treg 3D-funksjon. Prisen."

 

Kanskje ikke så rart når testversjonen deres kostet 18.000kr

 

Kjøpte min uten 3D for 10.500kr, og strålende fornøyd.

Han nevner og i testen at det er negativt med blank skjermoverflate på de billigere modellene, men jeg liker faktisk best skjermer med blank overflate da jeg syntes det gir ett mere "levende" bilde på film og spill. Men hver sin smak :)

 

Kan vel bruke Nvidia's eget System Tools.

Etter installering får du overklokkingsmuligheter innebygget i den vanlige Nvidia Control Panel.

 

Takk for det.

 

Ikke at jeg har tenkt å oc med det første, men greit å vite at man har muligheten om noe skulle vise seg å gå tregt :)

Endret av seaweed
Lenke til kommentar

Jeg er litt rookie på gaming mus, (musen som fulgte med g74sx er min første gaming mus :p) og alle innstillngene som er mulig der..

Jeg sliter med å få den til å bli presis når jeg beveger den sakte. Den hopper litt opp og ned når jeg beveger musa sakte, og det gjør det litt komplisert å f.eks snipe. Er det noen som har noen gode tips til instillingene?

Lenke til kommentar

Da er pcen i hus:D har nettop startet den, men sliter med at den går litt tregt(seigt) når jeg bare bruker internett og kanskje har oppe noe annet i bakgrunnen:( har ikke oppdatert den eller installert noen drivere siden jeg trodde den skulle være klar til bruk.

er det noe jeg har glemt? noen drivere jeg må installere eller noe jeg må gjøre for at den skal gå raskere?

takker for svar:D

Lenke til kommentar

Da er pcen i hus:D har nettop startet den, men sliter med at den går litt tregt(seigt) når jeg bare bruker internett og kanskje har oppe noe annet i bakgrunnen:( har ikke oppdatert den eller installert noen drivere siden jeg trodde den skulle være klar til bruk.

er det noe jeg har glemt? noen drivere jeg må installere eller noe jeg må gjøre for at den skal gå raskere?

takker for svar:D

 

Gå inn på http://support.asus.com/Download.aspx?SLanguage=en&m=G74Sx&p=3&s=336

Der er alle drivere. Det var en link litt lenger opp her om bf3-driveren til gpu. Sjekk også at den står på high performance og ikke power saver :p

Lenke til kommentar

Den går litt fortere nå:D tror det sikkert bare var siden den måtte oppdatere seg:)

Men er det noen som har tips som gjør den raskere? noe instillinger jeg må stille på osv:D?

 

Den stod vist på entertainment modu, men har satt den til high per! men det står noen rare ting jeg ikke forstår:P

Turn off hdd 20min? kan jeg ha den på i natt og laste ned ting men vil da den slutte å laste ned pga hdd skrur seg av? bør jeg ha den på "never"?

Endret av Aizen
Lenke til kommentar

Var nettopp og hentet en g74sx (3d, 2.2ghz i7, 8gig ram, 500gb ssh version), men til min store skuffelse ser den ikke ut til å ville boote. Når jeg starter den lyser lampen som indikerer at maskinen er på (lengst til venstre av de 4 "indikasjons-lysene", men hdd lampen blinker bare en gang på oppstart før den slutter å lyse. Skjermen går aldrig på.

 

Har prøvd å bytte HDD, og å ta ut en og en av RAM brikkene bare i tilfelle, men ingenting endrer det. Skjermen ser død ut.

 

Noen som har noen forslag her? Har så veldig lite lyst til å sende PCen inn igjen (kjøpt på spaceworld netbutikk) for så å vente flere uker på at det skal komme noe svar på hva som er greia...

Lenke til kommentar

På min maskin var ikke batteriet satt inn, noe jeg måtte gjøre selv. I manualen står det at hvis batteriet settes inn på feil måte kan det innvirke på maskinen, sitat: "Incorrect installation of battery may cause explosion and damage the Notebook PC."

 

Forsøk å ta ut batteriet og sett det inn igjen. Det skal smette på plass uten motstand hvis du gjør det korrekt, se manualen som følger med.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Hva betyr det når jeg har laderen koblet til og det står på pcen "koblet til, lader ikke"? er det slik at batteriet ikke blir ødelagt?

 

Nå har skyrim fått sytem specs!

 

Hines gave some additional context for the hardware requirements in follow up posts. "The Min specs get you playing. The recommended specs let you play on High, not on Ultra. You'll want beefier rig for that."

Recommended Hardware Requirements:

•OS: Win XP/7

 

•CPU: Quad-Core Intel/AMD CPU

 

•RAM: 4GB

 

•GPU: DX9 vid card w/ 1 GB. GTX 260/Radeon 4890 or higher

 

•Internet Access for Steam activation

 

vet at asus g74sx er en laptop blablabla men bare lurer på om jeg kommer til å dra det på high eller høyere?

 

http://pc.ign.com/articles/121/1210646p1.html

Endret av Aizen
Lenke til kommentar

Det du spør om er en del av en strømstyringsplan, et lite utdrag fra hjelp om "Strømstyringsplaner",

Sitat:

 

"Strømstyringsplaner: ofte stilte spørsmål

En strømstyringsplan er en samling innstillinger for maskinvare og system som styrer hvordan datamaskinen bruker strøm. Du kan bruke strømstyringsplaner til å redusere mengden strøm datamaskinen bruker, maksimere ytelsen eller oppnå balanse mellom de to. Hvis du vil ha informasjon om hvordan du forlenger batterilevetiden til den bærbare datamaskinen, se Spare batteriet. " Sitat slutt.

 

Harddisken vil ikke slå seg av så lenge det er aktivitet på den, dvs.

"å laste ned til disken er en aktivitet". Når / hvis nedlastingen stopper vil den slå seg av etter 20 minutter som den er innstillet til å gjøre. Startes det ny aktivitet slår den seg på igjen automatisk.

 

Edit:

Hvis du alltid har maskinen tilsluttet strøm fra veggen og vil ha den til å være klar hele tiden kan du slå av alt som har med strømsparing å gjøre. Dette gjør du under Kontrollpanel -> Strømalternativer

 

I disse miljøtider er det likevel lurt å spare så mye strøm man kan, ved å velge å la skjerm, hardisk, etc. slå seg av etter en tid når man ikke bruker maskinen aktivt. Alt slår seg på igjen når du trykker på en tast. Du kan også velge å la maskinen gå i dvale eller hvilemodus etter en gitt tid, men da må du logge på igjen, noe som gjerne tar noen sekunder. Du kan egentlig stille inn alternativene for strøm akkurat som du selv ønsker.

 

I tillegg har maskinen en rekke ferdige innstillinger som du finner ved å trykke tasten ved siden (til venstre for) On/Off tasten gjentatte ganger til du finner det valget du ønsker å bruke.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Det du spør om er en del av en strømstyringsplan, et lite utdrag fra hjelp om "Strømstyringsplaner",

Sitat:

 

"Strømstyringsplaner: ofte stilte spørsmål

En strømstyringsplan er en samling innstillinger for maskinvare og system som styrer hvordan datamaskinen bruker strøm. Du kan bruke strømstyringsplaner til å redusere mengden strøm datamaskinen bruker, maksimere ytelsen eller oppnå balanse mellom de to. Hvis du vil ha informasjon om hvordan du forlenger batterilevetiden til den bærbare datamaskinen, se Spare batteriet. " Sitat slutt.

 

Harddisken vil ikke slå seg av så lenge det er aktivitet på den, dvs.

"å laste ned til disken er en aktivitet". Når / hvis nedlastingen stopper vil den slå seg av etter 20 minutter som den er innstillet til å gjøre. Startes det ny aktivitet slår den seg på igjen automatisk.

 

Edit:

Hvis du alltid har maskinen tilsluttet strøm fra veggen og vil ha den til å være klar hele tiden kan du slå av alt som har med strømsparing å gjøre. Dette gjør du under Kontrollpanel -> Strømalternativer

 

I disse miljøtider er det likevel lurt å spare så mye strøm man kan, ved å velge å la skjerm, hardisk, etc. slå seg av etter en tid når man ikke bruker maskinen aktivt. Alt slår seg på igjen når du trykker på en tast. Du kan også velge å la maskinen gå i dvale eller hvilemodus etter en gitt tid, men da må du logge på igjen, noe som gjerne tar noen sekunder. Du kan egentlig stille inn alternativene for strøm akkurat som du selv ønsker.

 

I tillegg har maskinen en rekke ferdige innstillinger som du finner ved å trykke tasten ved siden (til venstre for) On/Off tasten gjentatte ganger til du finner det valget du ønsker å bruke.

 

 

takk takk:D

Men kan jeg ødelegge pcen ved å ha den på fullt hele tiden? nå har den vert på i 2 døgn i strekk på 100% men har hatt skjermen til å skru seg av etter 20min såklart.

Lenke til kommentar

Nei, den tåler godt å være på 24/7 hele året, men da må du rengjøre vifter o.l hver 6 måned siden den vil samle en del støv. Dette er selvsagt avhengig av hvilket miljø den står i.

 

Jeg har en foldepark bestående av 7 maskiner under 100% load på CPU som ikke har vært avslått siden oktober 2008, med unntak av for vedlikehold, og jeg regner med at de skal holde ut i 3 - 4 år til.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Nei, den tåler godt å være på 24/7 hele året, men da må du rengjøre vifter o.l hver 6 måned siden den vil samle en del støv. Dette er selvsagt avhengig av hvilket miljø den står i.

 

Jeg har en foldepark bestående av 7 maskiner under 100% load på CPU som ikke har vært avslått siden oktober 2008, med unntak av for vedlikehold, og jeg regner med at de skal holde ut i 3 - 4 år til.

 

 

Kjekt å høre:D

Min står bare på pulten min så og si 24/7 så blir nok ikke mye problem da:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...