Gå til innhold

ASUS Radeon HD 6970 DirectCU II beste 6970 kortet på markedet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe ja, det er ganske stort.. Man kan si at det er en av faktorene for at jeg går for det samtidig som at det ikke er det.. :whistle:

 

Men kortet er vel ikke dårligere enn f.eks MSI sitt? Det har jo faktisk litt større klokkefrekvens...

 

btw takk for at du hjelper utenforstående menn og kvinner som trenger hjelp med GPU valg! :D

Lenke til kommentar

Kjøpte meg nettop asus 6950 directcu II. Kjøleren på dette kortet (samme som på asus 6970) er helt enorm, dette betyr to ting. det vil ta mer plass i kabinettet og det vil kjøle bedre / bråke mindre enn de andre kortene.

 

Asus har også redesigna hele kortet til å gi det best mulig overklokknings muligheter. Asus kortet har en 6pin og en 8 pins strøm kontakt i motsettning til konkurentene som kjører dobbel 6 pins.

 

Dette vil gi kortet mer strøm som også øker overklokknings potensialet. Om du vil ha ett stille og STORT kort kan du gå for asus kortet.

 

Har hørt mye godt om MSI sitt kort også. det er overklokket fra fabrikanten så om du ikke har veldig peiling på overklokkning og ønsker en liten økning i frekvens, kan du gå for MSI sitt.

 

Mitt 6950 kom med 890 core clock og det er nå klokket til 950 mhz uten problemer og det er fortsatt stille selv om jeg måtte stille spenningen til kjærnen opp 0.1 volt =)

 

Jeg personlig er blitt asus frelst etter kjøpet av dette asus kortet :D

 

Men tror MSI sitt er like bra når det gjelder overklokking.

 

Valget er ditt =)

Lenke til kommentar

Lurifax85

Dette vil gi kortet mer strøm som også øker overklokknings potensialet. Om du vil ha ett stille og STORT kort kan du gå for asus kortet.

 

Monterte et slikt igår. At det er STORT kan jeg skrive under på.

At det er tre slots er vel og greit men ble sjokkert av lengden da jeg pakket det opp.

 

Måtte føre det på skrått inn i Fractal Design R3 for å få det inn.

Det er kun 1-1.5mm klaring til disk brønn ramma etter monteringen.

post-35394-0-65936600-1314738413_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Nei det er ikke bøyd eller henger - ble bare en litt rar vinkel ved fotograferingen. Men enig at det så litt rart ut på bildet og måtte dobbelsjekke.

(de røde pilstrekene er like lange )

 

Arni! Da det er tre slots kort så det er dermed også skrudd fast med 3 skruer , og det "henger godt" (og vinkelrett) fast uten å svikte av vekten.

 

 

evenandreas !

Merk at dette kortet poster ikke uten at den har 8-pin pci-e på ene tilkoplingen (dvs sense1 closed til ground)

PSU med 2 stk 6-pins pci-e power connectorer som min MIST 500w har funker ikke uten 6-pin - 8-pin overgang på den ene pci-e.

post-35394-0-42470000-1314743568_thumb.jpg

post-35394-0-19308400-1314744434_thumb.jpg

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...