Gå til innhold

SCO med kjempetilbud


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil ikke SCO da overtrampe GPL koden som uansett 99% av Linux består av?

 

Dristig forsøk på ran dette her, men forsøk på å stjele rettighetene til Linux, og å distribuere dette som SCOs eiendom kan bare ende med massivt søksmål og SCOs død..

 

Gleder meg.

 

PS. Er ganske fornærma over deres krav om at jeg skal betale dem penger, Og trussler, der de ikke engang sier hvilken kode de mene å eie. Er injuriesøksmål berettiget?

Lenke til kommentar

Jeg blir også kraftig provosert av dette kravet. Jeg bruker selv RedHat på laptop'n min og synes det er hårreisende at et selskap som SCO krever penger for at de mener jeg bruker deres materiale, uten at de klarer å dokumentere dette. Jeg har også en eldre maskin som kjører FreeBSD 4.7, er dette også "ulovlig" ifølge SCO?

 

Kan man ikke kalle dette som SCO gjør for et forsøk på svindel slik at man evt. kunne anmeldt de til politiet eller noe slikt? Om mange nok hadde gjort det samme kunne det kansje hjulpet litt.

Lenke til kommentar

BSD var gjennom dette for 10 år siden. Det ble etter hvert vist at saksøker hadde trampa relativt hardt på en rekke BSD copyrights, så det hele endte med forlik hvor saken ble glemt mot at resterende UNIX kode ble fjernet fra BSD. Det var snakk om mindre enn 10 filer.

 

Eventuelle rykter er altså bare rykter, eventuelt videre bevis på hvor langt ute på jordet SCO faktisk er. Tror ikke man i junaiten kan bli saksøkt for noe man tidligere er frikjent for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...