Gå til innhold

fil som vil åpnes når dataen er startet opp.


Anbefalte innlegg

Etter å at brodern ( og kompisen hans) hadde lånt laptopen min, så tror jeg at jeg har fått en virus i laptopen min. De sa de hadde vært på laptopen og klikket på en link som gjorde at det kom opp en box eller rute som hadde overskriften PST. De fortalte at dem ble redde og stengte av laptopen. Nå merker jeg at hver gang jeg starter laptopen så er det en fil ( som heter det samme som navnet mitt) ønsker å åpne seg, og at jeg må velge program, har hittil x-et vekk det når det dukker opp.

 

Har prøvd å sjekket ut taskmanager, og når den starter så under programmer så står det kune Åpne, men høyreklikker jeg og går på prosess, så kommer jeg til en fil/prog som heter - rundll32.exe

Googlet dette og fannt ut at viruser og tojaer ofte er tilknyttet denne filen.

 

Er det noen som har peiling på hva jeg kan gjøre for å få bukt med problemet/ viruset, eller hva faen det er for noe.

på forhånd takk fra en fustrert laptopeieer/storebror.som aldri,aldri,aldri,aldri,aldri skal låne bort laptopen sin igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

... Er det noen som har peiling på hva jeg kan gjøre for å få bukt med problemet/ viruset, eller hva faen det er for noe. .../quote]

Siden du mistenker virus og lurer på hva du skal gjøre anbefaler jeg deg å lese "annonseringer" i delforumet for Antivirusprogrammer og datasikkerhet. Du kan også be moderator flytte tråden dit hvis du fortsatt mistenker virus.

Lenke til kommentar

Det er ikke broren din som har tulla, og bare lagt med en fil med ditt navn under C:\Users\%username%\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup ?

 

fant en fil med mitt navn under C:\Users\%username% - ingen spesielle ikoner ved siden av og fila var kun 45 kb stor, sletta denna og restartet laptopen. og problemet er borte. TUSEN TAKK,

Nå skal jeg kjøre hjem til brodern og ta igjen!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Okei..... er kanskje et virus elns. for etter å surfe alt fra 5-20 min så dukker det automatisk opp en box der det står videokilde på. alternativene er bare hd cam.

Dette har ALDRI kommet opp før på laptopen min. hva kan dette være for noe, og hvordan fjener jeg dritten? på forhånd takk igjen.

 

tillegsinfo, så ser jeg 2 rundll32.exe programmer på taskmanager, men jeg får ikke gjort en dritt med dem. er det ikke mulig at en av disse er virus? " operasjon ble ikke utført. ingen adgang" kom det når jeg prøvde å klikke avslutt prosess.

FUSTRERT!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...