Gå til innhold

Webutvikling hjemmefra


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er det noen der som har erfaring med å jobbe hjemmefra med webutvikling?

Realistisk med samme lønn som en som sitter på et kontor og jobber?

 

Jeg holder på med et webutviklings prosjekt som snart nærmer seg slutten (ca. 2 mnd igjen) og jeg har begynt å vurdere på om jeg skal starte med mitt eget prosjekt. Etter som jeg har blitt dreven i HTML, CSS, PHP, MySQL, JavaScript og nylig med jQuery. Men har også tenkt på å jobbe for bedrift via internett om det lar seg gjøre.

 

Burde være mulig, men er arbeidslivet modent for dette ennå?

Noen erfaringer eller tanker rundt dette?

 

Så håper på innspill fra dere

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt å høre!

Jeg får sette meg litt i tenkeboksen en stund og sjekke mulighetene :)

Har gått i hele dag og vurdert litt frem og tilbake på om jeg skal starte på mitt eget prosjekt eller jobbe for en bedrift. Kan hende jeg tar det parallelt.

 

Takk for svaret, godt å få litt klarhet i det.

Lenke til kommentar

Eg jobber hjemmefra annenhver uke. Dvs, eg gjør samme jobb hjemme som når eg er på kontoret, og for de fleste av kollegaene mine og sjefen min er det relativt uviktig hvor eg gjør jobben, så lenge den blir gjort.

 

Og det er det største problemet med å jobbe hjemmefra. Eller kan være.

 

Om du jobber fra "kjøkkenbenken" vil det være vanskelig å konsentrere seg om jobb og det er lett å jobbe mindre eller gjøre en halvhjertet jobb.

 

Så om du skal jobbe hjemmefra anbefaler eg deg å separere kontoret fra hjemmet ellers, eller lage klare skillelinjer, og sørge for å "gå på jobb" som normalt, selv om du er hjemme. Dvs at du begynner samtidig med alle andre og slutter samtidig med alle andre. Og lunsj samtidig med alle andre. Før du går på jobb dusjer du og steller deg som normalt, tar på deg normale arbeidsklær(eller normale hverdagsklær) før du jobber. Da skaper du et tydelig skille og det er enklere å sette seg ned kl 08 enn om det flyter over til kl 09, 10, 12 og 16 daglig.

 

Dette er i det minste mine råd :)

 

I tillegg kommer dette sosiale da. Eg merker at på den siste dagen hjemme så savner eg kollegaene. Og når eg da kommer på kontoret så begynner det som regel med uformelle og sosiale ting på agendaen. Noe som er veldig viktig. Eg kunne ikke tenkt meg en 100% hjemmekontorjobb. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har jobba hjemme 3 dager i uka en stund nå, og jeg er veldig enig med nomore. Det kan også av og til være vanskelig å skille jobb og privatliv. For min del er det følelsen av å aldri være ferdig på jobb som er verst. Kunne aldri tenkt meg å jobbe 100% hjemme. De to dagene i uka hvor jeg treffer kolleger er det som "redder det".

 

Man utvikler seg mye raskere faglig når man sitter sammen med andre, og det vil derfor ikke være så ideelt for folk som ønsker å komme seg opp og fram å bli sittende hjemme alene.

 

Ville satset på muligheten for hjemmekontor gjennom et firma. Det å skulle starte for seg selv som selvstendig næringsdrivende kan fort bli temmelig stress med mindre man allerede har tilgang på en eksisterende kundekrets.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...