Gå til innhold

Orkanen "Irene" og massemedienes skremmerier


oab-1966

Anbefalte innlegg

Orkaner, svineinfluensa, sars, kugalskap og Y2K ?? For ikke å snakke om Y2K fenomenet da massemediene hauset det opp til de grader. Alle datasystemer skulle kollapse ved tusenårsskiftet ble det sagt og skrevet så mye om og folk hamstret mat i store mengder, som om tredje verdenskrig var like om hjørnet. År 2000 kom og verden gikk videre. Massemediene har det med å skremme og hause opp saker til enorme dimensjoner. Nå har det blitt dommedagstilstander i nordøstre deler av USA. Jeg tror ikke det blir så ille i nordøstre deler av USA som massemediene skal ha det til. I følge www.nhc.noaa.gov har orkanen avtatt en god del i styrke, den var i kategori 3, men er nå i kategori 1. Sånn som det har vært tidligere, har de aller fleste orkanene blitt redusert til storm før de har nådd nordøstkysten.

Endret av oab-1966
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Massemediene går fullstendig berserk, er overhysteriske og hauser opp saker til enorme dimensjoner. Jeg husker den meget omtalte Y2K fenomenet. Alle datasystemer skulle kollapse ved tusenårskiftet ble det skrevet og sagt så mye om og folk hamstret mat i store mengder, som om tredje verdenskrig var like om hjørnet. Da år 2000 kom, gikk verden videre.....

Jeg kan også nevne den meget omtalte svineinfluensaen. Massemediene gikk igjen fullstendig berserk og sammenlignet den nærmest med Svartedauen, men det var ikke i nærheten så ille som massemediene skulle ha det til.

Lenke til kommentar

Skremselspropaganda selger, enkelt og greit. Akkurat som kjendis nyheter, sex, vold og annet piss som egentlig ikke er relevante

nyhetssaker som mannen i gata har noen nytte av å vite. Når ble det f.eks relevant at Petter Pilgård skal gifte seg? Hvilken nytte

har jeg å vite det?

 

Ser flere forsider av VG og Dagbladet hvor Sex står med med store bokstaver rett og slett fordi det er det folk vil lese.

Det jeg lurer på er hvordan en upartisk og objektiv avis med relevante nyheter hadde klart seg i samfunnet, jeg vil tippe

ganske dårlig da Ola Nordmann rett og slett heller vil lese om sex, kjendiser og dommedag.

 

Problemet er ikke avisene, det er folket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...