Gå til innhold

[Løst] Pc skjerm i dvale når forsterkeren er avslått


Anbefalte innlegg

Har fått et lite irriterende problem som gjør at pc skjermen blir svart etter 30sec ca når jeg har slått av Forsterkeren min. Det startet rundt en mnd siden, og har ikke hatt det problemet før med samme oppsett.

 

Alt går gjennom forsterkeren (ps3, blueray spiller, pc, tv)

 

Lurer på om det har vært pga driverupdate på skjermkortet mitt, men har prøvd og installere eldre versioner uten at problemet forsvinner. Eneste som fungerer er at jeg kobler ut HDMI kabelen fra forsterkeren eller skjermkortet da kommer bilde tilbake på pc-skjermen.

 

 

Hardware:

 

ATI radeon 5850

Onkyo TX-SR608

 

 

Noe ide om ka problemet kan være? Har jeg ikke uinstallert riktig? Gjorde det gjennom control panel, og lastet ned en eldre version av Catalyst 11.3 som jeg vet fungerte.

Endret av harryman123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er nok det at signalene som du sender fra din pc til forsterker og så videre til skjerm ikke kommer seg gjennom når du har forsterkeren avslått.

jeg vet det er slik det fungere på min forsterker

 

om jeg slår av forsterkeren så kommer ikke bildet/lyden gjennom nettopp pga jeg sender signalene via forsterkeren

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Kommer an på forsterker om den har HDMI passthrough i standby eller ikke.

 

Edit:

Har du prøvd å gå inn på menyen på forsterkeren og velge standby kilde.

Tror dette går an på mine foreldre sin Marantz. Den viser i alle fall kabeltv boksen når den står av (selv om PS3 står på HDMI1 og er sist brukt).

Endret av radivx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...