Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptop blir treig og varm, sammenheng?


Anbefalte innlegg

Laptopen min har i den/de siste mnd blitt tregere og tregere jo lengere jeg har brukt den..

Jeg merker også at den blir ganske varm, er det noe slikt at en treg pc blir tregere?

 

Jeg har prøvd og oppdatere, virus scanne, spyware, ja alt det der, ingen bedring..

 

Selv en enkel til som Google Chrome+Spotify så lagger det noe voldsomt bare jeg prøver og scrolle nettsider..

Prøvd annen nettleser, ingenting bedre..

 

Se youtube filmer er til tider umulig..

Alt dette når pc'n har stått på noen timer og har blitt brukt litt..

 

Jeg ble forbannet i ste og slo av pcen og la den i fryser'n en stund.. Kald og god når jeg tok den ut (fyfy) men nå funker den helt brillefint, inntil videre..

 

Forslag?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Underlag har MYE å si når det kommer til laptops.

 

sjekk følgende.

 

1. støv i viftene.

2. om det kommer en klikkelyd fra viften. denne lyden kan være VELDIG lav. hvis så. bytt ut.

3. Pga. laptop, så har du mest sannsynlig bare 1 harddisk. kontroller ofte hva som kjøres.

Lenke til kommentar

Update:

Jeg prøvde og åpne programmet CPU-Z og spille av Prison Break online, noe som etter en liten stund begynner og hakke og styre..

Jeg merka så at spenninga på cpu'en gikk ned fra 1,150v til 0,9v eller noe slikt og multipliern (eller hva den heter) gikk ned til 4 i stedet for 10.

Da yta cpu'en bare 800mhz sånn ca i stedet for 2000mhz..

 

Er dette slik det skal være for og verne en eventuell alt for varm prosessor, eller har jeg en maskinvarefeil her?

 

Virker jo litt som det er et slaks vern pga prosessoren blir for varm, for når pcen nettopp er tatt i bruk så går alt helt strålende..

Lenke til kommentar

Aha, jeg kunne tenke meg noe slikt, er vel derfor jeg ganske tidvis opplever lagg og at pcen plutselig blir veldig treig..

 

Skal prøve og få skrudd opp detta vraket i dag da og gjort rent inni der da..

Hatt pcen i vel 2år, aldri gjort den ren innvendig :)

 

Får se om det blir noe bedre :)

Men merker at vifta i pcen går på et ganske høyt turtall, en gang og bestandig etter den har vært på en stund.. Og kjenner den er VARM :)

Lenke til kommentar

Prøvde og demontere pc'en nå for og få rengjort men denna pcen er jo støpt i sammen i alle retninger så fikk ikke demontert så godt..

Men prøvde med støvsuger og få rengjort så godt som det var mulig, og hittil virker det som det hjalp bra!

 

Hører knapt vifta i pcen nå kontra før, da den fikk på maks turtall hele tia omtrent..

 

Takker for svar, og håper det løste seg nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...