EviLEddiE Skrevet 5. august 2003 Skrevet 5. august 2003 Fant denne hos Digit-Life (som ikke ville la meg linke direkte til bildet, så derfor lagret jeg en kopi på mitt eget web-sted): Likte spesielt godt LCD-skjermen (som kan vise statusen på PCen, som f.eks temperaturer og FSB (man kan til og med justere FSBen med de knappene under skjermen)), mulighet for 2 PCI-kort + 2 5,25-tommers enheter samt at SoftMenu-teknologien er implementert - som betyr at gode overklokkingsmuligheter også kan fås på mini-PCer. Da jeg har sagt til meg selv at jeg aldri kommer til å kjøpe PCer av "vanlig" størrelse igjen (har en Shuttle SB51G, med rævva overklokkingsmuligheter), virker denne som en ganske så spennende kandidat til en ny mini-PC, siden jeg ble veldig skuffet over MSI MEGA 651 (med sitt jalla SIS-chipset og dens dårlige innvendige kabinettløsning). EDIT: Det korrekte antall på PCI-spor er 2, ikke 3 som tidligere nevnt.
nVIDIAsucks Skrevet 5. august 2003 Skrevet 5. august 2003 Mulig det er smaken min det er noe galt med, men jeg synes den var direkte stygg : Sånn ellers så er det jo fett at flere store selskaper begynner å lage ssf-pcr
EviLEddiE Skrevet 5. august 2003 Forfatter Skrevet 5. august 2003 nVIDIAsucks: Vil bare legge til følgende kommentar som stod i innlegget hos Digit-Life: ABIT's new mini PC will be showcased at the press conference in Barcelona next week. According to provisional information, the system might be redesigned before it sees the light. Selv synes jeg at den så grei nok, med kombinasjonen av volumkontrollen og LCD-skjermen som får den til se mer ut som en hifi-komponent.
fUsiOn Skrevet 5. august 2003 Skrevet 5. august 2003 nVIDIAsucks: Vil bare legge til følgende kommentar som stod i innlegget hos Digit-Life: ABIT's new mini PC will be showcased at the press conference in Barcelona next week. According to provisional information, the system might be redesigned before it sees the light. Selv synes jeg at den så grei nok, med kombinasjonen av volumkontrollen og LCD-skjermen som får den til se mer ut som en hifi-komponent. Det er vel det som er meningen at den skal, slik at den blander seg fint inn sammen med TV, Stereo osv. Selv syns jeg designet var noe anderledes, men ganske smart bygd. Andre farger hadde vært å foretrekke.
EviLEddiE Skrevet 5. august 2003 Forfatter Skrevet 5. august 2003 Mer info om maskina hos The Inquirer (etter min mening en ikke altfor pålitelig kilde, men likevel). Ifølge The Inq skal denne PCen fra Abit være tilgjengelig hos webshoppene til september. Prisen er enda ikke bestemt. Abit showed off a working unit but there's likely to be some slight changes when the final version is released, with some curvy lines at the front. Jeg håper at de får til noen positive forandringer på designet, da mange på Sudhian-forumet også syntes det samme om maskina som nVIDIAsucks. Men får jeg meg denne PCen, kommer jeg likevel til å gjøre et par mods, sånn som jeg har gjort med min SB51G, samt andre ting som airbrushing. En annen spennende ting: As for the board, it will be 865G based, with support for GAT (Game Acceleration Technology) – Abit's version of Intel's PAT. The overclocking potential of this board should be quite good. Supre saker, da man på Shuttles i865G-baserte SB61G2 mest sannsynlig aldri vil få en slik funksjon aktivert. Det er vel det som er meningen at den skal, slik at den blander seg fint inn sammen med TV, Stereo osv. Ja, det var det jeg mente, ordleggingsfeil fra min side :-/ Det skal jo også være muligheter å kontrollere maskina med en fjernkontroll (via IR). Da får jeg se hva som skjer i løpet av neste måned. Men det kommer jo som kjent alltid noe nytt og bedre, så man kan aldri helt vite... EDIT: PC World Norge har fått opp en artikkel om maskina, som for øvrig har fått navnet Digi Dice.
nVIDIAsucks Skrevet 5. august 2003 Skrevet 5. august 2003 hadde de fått til en litt lavere konstruksjon så kanskje den hadde gått an, men å redesigne den helt hadde nok vært det beste i mine øyne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå