Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Sliter med strømforsyninga


Anbefalte innlegg

Hei.

 

jeg har hvert til mamoz for og få hjelp med og bygg følgende deler sammen: (alle delene er helt nye)

 

1. OCZ VERTEX 3 2.5" 120GB SSD SATA/600 MLC

2. GTX580

3. INTEL CORE I7 2600K 3.40GHZ 8MB S-1155

4. CORSAIR H80 HYDRO CPU COOLER S-775/1155/1156/1366/AM2+/AM3

5. CORSAIR AX 1200W PROFESSIONAL SERIES MODULAR PSU

6. CORSAIR 16GB DDR3 XMS3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ CL9 (4X4GB)

7. ASUS MAXIMUS IV EXTREME B3 P67 S-1155 E-ATX

 

problemet kom da vi skulle starte pcen når alt hva montert.

 

Følgende skjedde: da vi slo på daten så kom det et klikk fra strømforsyninga med engang nesten og alt starta opp for under et sec. ellers lyser det på start og reset knappen og asus merket på hovedkortet.

 

1. Vi prøvde 2 stk crosair ax 1200 med samme resultat. sjekka ledninger hva riktig tilkoblet.

2. Så bytta vi skjermkort til et som krevde mindre strøm og fjerna 2 rambrikker (til ax1200 og ax680).

3. Vi prøvde en crosair ax 680 og da fungerte alt som normalt.

 

Noen forslag til problem løsning? takk

Endret av natrex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forslaget mitt er å drite i å bruke mamoz... Grei butikk å handle i om man trenger "brød og melk" varer. Teknisk suger de, de suger også på kundebehandling og reklamasjon.

 

De har vel tilfeldigvis ikke glemt avstandstykker til hovedkortet eller har montert noen for mye?

Hvilket skjermkort bruker du?

 

Point of View GeForce GTX 580 / 1536MB

 

alt fungerte og fikk starta opp dataen med Ax680 w strømforsyning bare med en annet skjermkort som krever mindre strøm

Lenke til kommentar

Det er nok uttaket i veggen som ikke er kraftig nok.

 

AX1200 krever en 15A kurs, mens AX750 og lavere klarer seg med f.eks. 9A.

Dette er ganske så feil.

 

At sikringen kan gå er ikke ukjent, men det kommer av oppstartstrøm. Raske automatsikringer slår ut, selv om de fint klarer selve belastningen.

Det vil fungere med 10A sikring ev en annen type (tregere karakteristikk).

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Følgende skjedde: da vi slo på daten så kom det et klikk fra strømforsyninga med engang nesten og alt starta opp for under et sec. ellers lyser det på start og reset knappen og asus merket på hovedkortet.

Note;

Denne beskrivelsen stemmer forøvrig på en prikk med hva som skjer når en ATX PSU kobler ut grunnet kortsluttning.

(Ikke da nødvendigvis i PSU, men et eller annet sted i PC. F.eks en løs skrue som ligger på hk eller en defekt chip et eller annet sted).

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Som andre sider, sjekk om du har avstandsskruer mellom hovedkortet og kabinettet.

 

15A kurs?, det mest vanlige er vel 16A og 10A kurser?

Før var det vanlig med både 10A, 13A og 15A. Dagens standarer er vel somregel 10A og 16A, men man kan fortsatt ha de "gamle". Men somregel er 10 og 16 mest vanlig, ja.

Det har jeg aldri sett og jeg har nettop pusset opp et hus fra 1954, og det var bare 10A sikkringer:-) Høres ut som en forlengst glemt standar. Men tviler ikke på at slike ukurante sikkringer har eksistert.

Lenke til kommentar

Det er nok uttaket i veggen som ikke er kraftig nok.

 

AX1200 krever en 15A kurs, mens AX750 og lavere klarer seg med f.eks. 9A.

Dette er ganske så feil.

 

At sikringen kan gå er ikke ukjent, men det kommer av oppstartstrøm. Raske automatsikringer slår ut, selv om de fint klarer selve belastningen.

Det vil fungere med 10A sikring ev en annen type (tregere karakteristikk).

Det medfører riktighet men en psu på 1200w trekker ikke så sinnsykt mye i oppstartstrøm at den løser ut en sikkring, seff gjelder ikke dette om kursen er nær maks belastet.

I de fleste boliger så er det trege sikkringer som gjelder og de kan man tøye langt nok.

Lenke til kommentar

Som andre sider, sjekk om du har avstandsskruer mellom hovedkortet og kabinettet.

 

15A kurs?, det mest vanlige er vel 16A og 10A kurser?

Før var det vanlig med både 10A, 13A og 15A. Dagens standarer er vel somregel 10A og 16A, men man kan fortsatt ha de "gamle". Men somregel er 10 og 16 mest vanlig, ja.

Det har jeg aldri sett og jeg har nettop pusset opp et hus fra 1954, og det var bare 10A sikkringer:-) Høres ut som en forlengst glemt standar. Men tviler ikke på at slike ukurante sikkringer har eksistert.

Nå om dagen er det vel bare 10 og 16 man får tak i. Sitter selv i et hus nå med 13 og 16.

 

Men dette er ot, tror vi setter en strek for det nå ;-)

Lenke til kommentar

Forslaget mitt er å drite i å bruke mamoz... Grei butikk å handle i om man trenger "brød og melk" varer. Teknisk suger de, de suger også på kundebehandling og reklamasjon.

 

De har vel tilfeldigvis ikke glemt avstandstykker til hovedkortet eller har montert noen for mye?

Hvilket skjermkort bruker du?

 

Point of View GeForce GTX 580 / 1536MB

 

alt fungerte og fikk starta opp dataen med Ax680 w strømforsyning bare med en annet skjermkort som krever mindre strøm

Sjekket avstandsstykker?

Testet GTX 580 med AX650W psu?

 

Følgende skjedde: da vi slo på daten så kom det et klikk fra strømforsyninga med engang nesten og alt starta opp for under et sec. ellers lyser det på start og reset knappen og asus merket på hovedkortet.

Note;

Denne beskrivelsen stemmer forøvrig på en prikk med hva som skjer når en ATX PSU kobler ut grunnet kortsluttning.

(Ikke da nødvendigvis i PSU, men et eller annet sted i PC. F.eks en løs skrue som ligger på hk eller en defekt chip et eller annet sted).

Kan være selve psu også, kanskje, bare kanskje så er den satt til 120V på baksiden? utenkelig men men.

 

Jeg trur du mangler avstandsskruer mellom hk og hk plate eller at du har sotte i en for mye e.l :) sjekk det ut :)

 

Som jeg nevnte tidligere så er nok det noe i den rettningen ja.

Men det er mye det kan være.

 

Trådstarter: Fungerer det nå eller sliter du fortsatt?

Test en og en del for å eliminere feilkilder!

 

Som andre sider, sjekk om du har avstandsskruer mellom hovedkortet og kabinettet.

 

15A kurs?, det mest vanlige er vel 16A og 10A kurser?

Før var det vanlig med både 10A, 13A og 15A. Dagens standarer er vel somregel 10A og 16A, men man kan fortsatt ha de "gamle". Men somregel er 10 og 16 mest vanlig, ja.

Det har jeg aldri sett og jeg har nettop pusset opp et hus fra 1954, og det var bare 10A sikkringer:-) Høres ut som en forlengst glemt standar. Men tviler ikke på at slike ukurante sikkringer har eksistert.

Nå om dagen er det vel bare 10 og 16 man får tak i. Sitter selv i et hus nå med 13 og 16.

 

Men dette er ot, tror vi setter en strek for det nå ;-)

Skulle likt og sett 13A :)

Lenke til kommentar

Skjermkortet tar for mye strøm til at jeg kan prøve det sammen med ax680, men når vi skulle starte daten med crosair ax680 og et annet skjermkort så fungerte alt på dataen og vi kunne gå inn på bios osv.

 

Pcen ble prøve starta på mamoz butikken så aner ikke om deres kontakter er overbelasta siden de har sikkert flere komponenter som er på samme strøm kurs.

 

Avstands skruer er montert.

Er det mulig at begge AX1200 er DOA?

 

Takk for alle forslag

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Skjermkortet tar for mye strøm til at jeg kan prøve det sammen med ax680, men når vi skulle starte daten med crosair ax680 og et annet skjermkort så fungerte alt på dataen og vi kunne gå inn på bios osv.

Pøvde dere med AX 1200 og dette andre skjermkortet ?

 

Er det mulig at begge AX1200 er DOA?

Høyst tvilsomt, selv om AX 1200 er laget av Flextronics og ikke Seasonic (de andre i ax serien er Seasonic x serien).

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Skjermkortet tar for mye strøm til at jeg kan prøve det sammen med ax680, men når vi skulle starte daten med crosair ax680 og et annet skjermkort så fungerte alt på dataen og vi kunne gå inn på bios osv.

Pøvde dere med AX 1200 og dette andre skjermkortet ?

 

Er det mulig at begge AX1200 er DOA?

Høyst tvilsomt, selv om AX 1200 er laget av Flextronics og ikke Seasonic (de andre i ax serien er Seasonic x serien).

 

ja prøvde det men samme feil og fjerna noen rambrikker osv. feil må vell ligge en plass i kablene fra strømforsyninga til ax1200`?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

ja prøvde det men samme feil og fjerna noen rambrikker osv. feil må vell ligge en plass i kablene fra strømforsyninga til ax1200`?

Høres sannsynlig ut.

 

Dersom du, mot formodning, har to stk AX120 som er DOA må du være den mest uheldige jeg har vært borti...

 

[OT]

Hadde en fyr (slekting) innom her før i dag, jeg skulle liksom reparere PC'en hans. Det viste seg at fyren hadde, uten at han visste det, satt knappen bak på PSU til "Av". Han ante tydeligvis ikke at det var av/på knapp der...

Dette hadde ingenting med din sak å gjøre, jeg måtte bare skrive det for å få ut litt frustrasjon.

[/OT]

Lenke til kommentar

ja prøvde det men samme feil og fjerna noen rambrikker osv. feil må vell ligge en plass i kablene fra strømforsyninga til ax1200`?

Høres sannsynlig ut.

 

Dersom du, mot formodning, har to stk AX120 som er DOA må du være den mest uheldige jeg har vært borti...

 

[OT]

Hadde en fyr (slekting) innom her før i dag, jeg skulle liksom reparere PC'en hans. Det viste seg at fyren hadde, uten at han visste det, satt knappen bak på PSU til "Av". Han ante tydeligvis ikke at det var av/på knapp der...

Dette hadde ingenting med din sak å gjøre, jeg måtte bare skrive det for å få ut litt frustrasjon.

[/OT]

 

ja jeg bruker som regler og være ekstrem uheldig når det gjelder slike ting. Men for håpe det er bare at det ligger i kablene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...