goggen Skrevet 15. oktober 2001 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2001 kjører test på dslreports.com, og får disse kommentarene i 80% av forsøkene: loss with small packets shown loss with large packets shown ping is not too stable A few re-transmissions seen RWIN is in range Hva vil dette si? Lenke til kommentar
Dozer Skrevet 16. oktober 2001 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2001 Quote: loss with small packets shownloss with large packets shown Du opplever pakketap mot serveren som dslreports.com har. Dette er både med store og små overføringer. Skal normalt sett ikke ha noe å si, grunnet feilretting i tcp/ip, men det er ikke spesiellt bra å ha feil... Quote: ping is not too stable Ustabil ping rate. Svært enkelt vil det si at noen ganger kommer data'ene fram raskere enn andre.. Dette vil du blant annet merke hvis du spiller på servere som ligger i usa (langt unna). Du vil da ha ujevn ping. Quote: A few re-transmissions seen At det kom feil på overføringen, og overføringen måtte stoppe, finne feilen, og sende over data'ene som kom feil sist. Medfører uhyggelig treghet.. Quote: RWIN is in range Recieve Window = størrelse på pakkene som blir mottatt av windows. Når denne står "in range", vil det si at du har tilnærmet optimal innstilling her. .... generellt sett vil jeg gjette at du har adsl fra Telenor... Lenke til kommentar
goggen Skrevet 16. oktober 2001 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2001 Stemmer det :smile: ...og jeg er ikke 100% fornøyd, men jeg vet ikke hva jeg egentlig kan forvente meg. Er jo klar over at man aldri opplever 100% ytelse, men... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå