Gå til innhold

Mulig å forbedre "å holde pusten"


NeEeO

Anbefalte innlegg

Hallo,

 

Vet ikke om dette er riktig kategori, men bare prøver. Admin for flytte den vis feil kategori.

 

lurer på om det er mulig å forbedre " å holde pusten" . Lissom at man skal klare å holde pusten lenge, F.eks kan være kjekt å kunne holde pusten lenge ved nødsituasjoner som f.eks vis det brenner, da man vil unngå få puste inn røyken.

 

Takker for alle svar,

Noreply18

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva er beste måten? uten å trene YOGA/Meditering og pusteteknikker...Haha..

Det enkleste er jo rett og slett bare å trene på å holde pusten hvis du ikke er ute etter å gjøre det best mulig men bare vil forbedre deg litt.

 

Det finnes dog langt bedre metoder hvis du vil legge litt innsats i det, men det høres jo ikke slik ut :)

Lenke til kommentar

Da bør du sjekke ut pusteteknikker som noen allerede har foreslått. Innenfor enkelte retninger av yoga og meditering er dette ganske vanlig og kan glatt doble kapasiteten til en vanlig 'utrent' person.

 

Det er ikke noe problem å holde pusten i et par minutter bare man gjør det på riktig måte.

Endret av satchman
Lenke til kommentar

Vet ikke hva som er beste teknikk, men jeg har klart å holde pusten i rett over 5min selv (da lå jeg helt pasiv) i mine litt yngre dager. :) Trente mye svømming og syntes svømming under vann var gøy, og har bl.a. svømt 2x25m under vann. (Det er ikke det samme som 50m under vann, man kan sparke godt fra veggen). Tenker det er bra å trene lungekapasitet, pust dypt noen ganger før du holder, så er det å kjenne seg selv litt og ikke gi opp med en gang man kjenner at man kunne ønsket seg litt luft. :)

 

Om du skal være aktiv eller i en stresset situasjon (f.eks. skal finne veien ut av et brennende rom) tipper jeg du ikke får holdt pusten særlig lenge uansett. Men det er vel sjelden feil å være i god form!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...