Gå til innhold

Evalueringsnivå og oppgradert opplastingspanel er på plass


Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg har gjort følgende:

 

- Lagt til støtte for evalueringsnivå. Evalueringsnivå må velges under opplasting.

- Evalueringskoden vises foreløpig i forumtråden til bildet samt på bildesiden.

- Oppgradert opplastingspanelet. Man får nå beskrevet feltene bedre enn tidligere. Man får også et preview og en link til ulike aktiviteter rett på opplastingssiden

- (Teknisk) Skjemaet valideres nå med jQuery (i tillegg)

- Beskrivelse er gjort obligatorisk, med min. 30 tegn lengde.

 

På blokka:

- Få evalueringskodene synlig i "Bildekritikk". Kanskje legge inn mulighet for å velge bilder med en bestemt evalueringskode?

- Gi mulighet til å legge inn evalueringskoder for bilder før oppdateringen på "endre bildet"-siden.

 

Oppdaterer denne posten hvis jeg kommer på noe mer :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann. Jeg har gjort følgende:

 

- Lagt til støtte for evalueringsnivå. Evalueringsnivå må velges under opplasting.

- Evalueringskoden vises foreløpig i forumtråden til bildet samt på bildesiden.

- Oppgradert opplastingspanelet. Man får nå beskrevet feltene bedre enn tidligere. Man får også et preview og en link til ulike aktiviteter rett på opplastingssiden

- (Teknisk) Skjemaet valideres nå med jQuery (i tillegg)

- Beskrivelse er gjort obligatorisk, med min. 30 tegn lengde.

 

På blokka:

- Få evalueringskodene synlig i "Bildekritikk". Kanskje legge inn mulighet for å velge bilder med en bestemt evalueringskode?

- Gi mulighet til å legge inn evalueringskoder for bilder før oppdateringen på "endre bildet"-siden.

 

Oppdaterer denne posten hvis jeg kommer på noe mer :)

Ser umiddelbart bra ut dette! Blir spanande! :thumbup:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Heisann. Jeg har gjort følgende:

Godt jobba.

 

:fun: :sprette_sjampis:

 

På blokka:

- Få evalueringskodene synlig i "Bildekritikk". Kanskje legge inn mulighet for å velge bilder med en bestemt evalueringskode?

- Gi mulighet til å legge inn evalueringskoder for bilder før oppdateringen på "endre bildet"-siden.

Den å kunne velge kun bilder fra et bestemt nivå, tror jeg kan være lurt å ha.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg synes dette så langt ser ut til å fungere helt topp! :new_woot:

Jeg er imponert over hvor godt dere jobber med å få nye Digit til å fungere så bra som mulig, ut fra brukernes behov - dette blir bare bedre og bedre! :wow::D:yes:

Hei, hei.

Henger meg på her - er helt enig i at dette ser utrolig bra ut, men venter spent på endel av de andre og neste tingene som "står på blokka" - når kommer de i gang - fremdriftsplanen for gutta på Teknisk???

 

RAK-foto :roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette ser bra ut! Ser ut som jeg må utsette husarbeidet en dag eller to til slik jeg kan teste ut de nye funksjonene.

:ohmy:

 

Den å kunne velge kun bilder fra et bestemt nivå, tror jeg kan være lurt å ha.

 

Ja det hadde vært en veldig nytt funksjon, så det bør ned på blokka.

:)

 

Ja. om ikke annet få med evaluerings-kodene på forsiden av bildekritikk digit.no, så man utvelge bilder utifra utseende og nivå.

Lenke til kommentar

Heisann. Jeg har gjort følgende:

 

- Lagt til støtte for evalueringsnivå. Evalueringsnivå må velges under opplasting.

- Evalueringskoden vises foreløpig i forumtråden til bildet samt på bildesiden.

- Oppgradert opplastingspanelet. Man får nå beskrevet feltene bedre enn tidligere. Man får også et preview og en link til ulike aktiviteter rett på opplastingssiden

- (Teknisk) Skjemaet valideres nå med jQuery (i tillegg)

- Beskrivelse er gjort obligatorisk, med min. 30 tegn lengde.

 

På blokka:

- Få evalueringskodene synlig i "Bildekritikk". Kanskje legge inn mulighet for å velge bilder med en bestemt evalueringskode?

- Gi mulighet til å legge inn evalueringskoder for bilder før oppdateringen på "endre bildet"-siden.

 

Oppdaterer denne posten hvis jeg kommer på noe mer :)

Synes at det fungerer bra med de tre evalueringsnivåene! Ser dog at aktiviteten her inne er forholdsvis laber til tider, noe som sikkert har flere årsaker.... :hmm:

 

"Støyen" rundt karakterene har lagt seg, slik som forventet. Registrerer dog at enkelte vegrer seg for å delta for fullt her inne pga. av at det ikke er mulig å reservere seg mot karakterer.

En eller annen form for reservasjon er vel kanskje noe som dere vurderer muligheten for å implementere på et senere tidspunkt såvidt jeg har forstått?:yes:

 

Har uansett et forslag:

Hva med å gjøre det slik at Evalueringsnivå "Visning" ikke har muligheten for karakterer? Ev. også det samme for nivå "Tips".

Så blir det ev. kun på nivå "Kritikk" at karakterene kan brukes (ev. både på nivå "Tips" og "Kritikk").... På denne måten kan også de "karakterløse" delta fullt ut her inne uten å føle seg ubekvem....:innocent:

 

Årsaken til forslaget er først og fremst det at jeg ønsker at flest mulig skal befinne seg vel her inne, og delta aktivt.....:whistle: .

 

Selv synes jeg forøvrig det er greit med de karakterene slik det er nå, men ønsker altså flest mulig aktive medlemmer her inne!:thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg synes de tre ulike evalueringsnivåene fungerer fint, men jeg ser at det er delte meninger om dette med bruk av karakterer.

Det som Smort1 er inne på i innlegget over - å knytte bruk av karakter til ett eller flere av evalueringsnivåene - tror jeg kan ha noe for seg.

Faren kan være at det kan bli et lite oversiktelig system, med flere valgmuligheter knyttet til hvert bilde i Billedkritikken.

 

Uansett om man ender opp med et system som inkluderer karaktergivning eller ikke, mener jeg det i utgangspunktet bør være mest mulig oversikt knyttet til presentasjonen av bildene - dvs. at det allerede på sidene med alle miniatyrbildene bør være mulig å se på hvilket evalueringsnivå bildet er plassert og om det ønskes bruk av karakterer på bildet. Noen ønsker f.eks. kanskje å prioritere tidsbruken til å se på bilder hvor fotografen ønsker seg en dypere dialog omkring bildet.

 

Jeg tenker at det enkleste, ryddigste og mest oversiktlige ville være om man kunne få etablert et eget galleri hvor man gikk mer i dybden ift. evaluering og evnt.karaktergivning, fortrinnsvis ved å bruke evalueringnivå 3, Kritikk, som utgangspunkt. Da forutsetter jeg at karakterer som blir gitt ledsages av en evaluering og at de gjerne også begrunnes. Bruk av karakterer kunne f.eks. da begrenses til å gjelde dette ene galleriet og at bilder hvor det ønskes en lettere grad av evaluering vises i et annet galleri.

Det å kunne gi/få karakterer anonymt og uten noen form for tanker omkring hverken bildet eller valget av karaktergivning finner jeg for min del temmelig meningsløst.

Endret av Astrid E. Saltveit
Lenke til kommentar

Jeg synes de tre ulike evalueringsnivåene fungerer fint, men jeg ser at det er delte meninger om dette med bruk av karakterer.

Det som Smort1 er inne på i innlegget over - å knytte bruk av karakter til ett eller flere av evalueringsnivåene - tror jeg kan ha noe for seg.

Faren kan være at det kan bli et lite oversiktelig system, med flere valgmuligheter knyttet til hvert bilde i Billedkritikken.

 

Uansett om man ender opp med et system som inkluderer karaktergivning eller ikke, mener jeg det i utgangspunktet bør være mest mulig oversikt knyttet til presentasjonen av bildene - dvs. at det allerede på sidene med alle miniatyrbildene bør være mulig å se på hvilket evalueringsnivå bildet er plassert og om det ønskes bruk av karakterer på bildet. Noen ønsker f.eks. kanskje å prioritere tidsbruken til å se på bilder hvor fotografen ønsker seg en dypere dialog omkring bildet.

 

Jeg tenker at det enkleste, ryddigste og mest oversiktlige ville være om man kunne få etablert et eget galleri hvor man gikk mer i dybden ift. evaluering og evnt.karaktergivning, fortrinnsvis ved å bruke evalueringnivå 3, Kritikk, som utgangspunkt. Da forutsetter jeg at karakterer som blir gitt ledsages av en evaluering og at de gjerne også begrunnes. Bruk av karakterer kunne f.eks. da begrenses til å gjelde dette ene galleriet og at bilder hvor det ønskes en lettere grad av evaluering vises i et annet galleri.

Det å kunne gi/få karakterer anonymt og uten noen form for tanker omkring hverken bildet eller valget av karaktergivning finner jeg for min del temmelig meningsløst.

Jeg synes at på nivå 1 og 2 hvor folk synes at det er greit å bruke lita tid er perfekt for karakterer, nivå 3 som er kritikk er jo som ment for konstruktiv kritikk og behøver nødvendigvis ikke noen karakterer. Slik som du og ovenfor mener blir det litt kjerringa mot straumen. Og igjen litt av å tvinge folk til å gjøre mere og det er jeg imot.;)

Lenke til kommentar

 

Jeg synes at på nivå 1 og 2 hvor folk synes at det er greit å bruke lita tid er perfekt for karakterer, nivå 3 som er kritikk er jo som ment for konstruktiv kritikk og behøver nødvendigvis ikke noen karakterer. Slik som du og ovenfor mener blir det litt kjerringa mot straumen. Og igjen litt av å tvinge folk til å gjøre mere og det er jeg imot.;)

Ja, jeg kan forsåvidt være enig med deg i det at karakterer kan være overflødig om man skriver en konstruktiv kritikk. :) Min tanke med forslaget er at det kunne være en ide å plassere karaktergivning ett sted, sånn at de som absolutt ikke vil ha det kan legge bildene sine et annnet sted. I og med at jeg ikke har helt sansen for lettvint bruk av karakterer synes jeg det er naturlig å knytte evnt. karaktergivning - for de som måtte ønske å bruke det - til evalueringsnivå 3.

Det at mitt forslag skulle tvinge folk til å gjøre mere av noe har aldri vært min tanke - jeg har ikke ment at karaktergivning skulle være et must for å evaluere på nivå 3, kun at de som ønsker å bruke karakterer kan gjøre det her og at det knyttes en kommentar til karakteren. Jeg ser at dette kan komme i konflikt med de som ønsker å ta lettere på det med karakterer og sånn sett kan en også gjøre det motsatt - at karakterene ikke kan brukes på nivå 3 - poenget mitt er at det kan være greit å ha ett eller to nivåer som er fri for karakterer, for de som absolutt ikke kan like det. ;)

 

Selv har jeg i grunnen ingen sterke synspunkter når det gjelder dette med karakterer - ser at de kan fylle en viss funksjon, men jeg synes det kan bli litt vel lettvint og overfladisk når man kan taste inn en karakter anonymt, uten noen form for kommentar. Likevel - jeg ser det kan gi en viss pekepinn ift. hvorvidt man treffer folk med bildet sitt og det er forsåvidt greit nok, selv om det ikke akkurat gir så veldig mye mening... :cool:

 

Imidlertid synes jeg det viktigste er å utvikle et oversiktlig system som er lett å bruke - derfor tror jeg også det kan være en ide med et eget galleri hvor man kan gå mer i dybden, evnt. at man oppretter en egen kategori i den billedkritikken vi har nå, slik at de som ønsker mer dialog omkring bildene og redigeringen kan gå direkte til denne katagorien....med eller uten karakterer, det spiller veldig liten rolle for meg. :wee:

Endret av Astrid E. Saltveit
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...