Gå til innhold

Ny laptop, ca 13", god batterilevetid, belyst tastatur, gjerne 3g etc


Anbefalte innlegg

Kravspesifikasjon:

 

-Ca 13", men kan vurdere alt i området 12-14 så lenge den er lett og portabel

-God batterilevetid

-Belyst tastatur

-SSD (jeg kan evnt bytte ut harddisken til SSD selv)

- gjerne 3G innebygd (har allerede telenor mobilt bredbånd, men hadde vært greit å unngått dette USB modemet som stikker ut)/ Evnt. mulighet for å sette inn dette selv.

- trenger IKKE CD/DVD/Blu-ray, men kan godt vurdere en PC som har dette dersom den ellers er "perfekt". Vil uansett aldri bli brukt.

 

Dette er en PC som stort sett skal brukes i fanget, enten i godstolen, senga eller på ferie. Reiser mye og trenger derfor god batterikapasitet for flyturer osv. Kommer stort sett til å være vanlig windowsbruk samt se filmer i full HD oppløsning. Ikke noe spilling.

 

Har ikke bestemt meg for noen prisklasse, har råd til det meste MEN ser gjerne at jeg får mye for pengene og ikke betaler i massevis for noe jeg ikke trenger til mitt bruk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om du er Apple-hater slik som mange andre her, men feks en MacBook Air ville vært perfekt for deg eller en MacBook Pro. De har god batterilevetid, er lett og tynn, belyst tastatur. Vet ikke om de nyeste MacBook Air-ene har innebygd 3G.

 

Folk sier at Apple produktene er overpriset og at det ikke er så bra som folk skal ha det til. Var Windowsbruker før, men kjøpte meg en apple maskin og siden det kommer jeg mest sansynlig ikke til å kjøpe en maskin med windows igjen. Maskinen jeg kjøpte var en MacBook Pro 15" 2,66ghz og den er over to år gammel nå og jeg har aldri hatt noe problem med den bortsett fra at jeg ødela harddisken. Da ringe jeg til Apple Support og fikk sendt den gratis til rep. fikk ny harddisk gratis og gratis frakt tilbake uten at jeg spurte om noe.

 

MacBookene har mye mindre feil i operativsystemene enn feks windows og det er noe du kommer til å merke. MacBookene er også, etter min mening, mye mer effektive pga det windowsbrukere sier er unødvendig som feks multitouchpad osv. Jeg synes også at OSX er mye mer brukervennlig og lettere å bruke enn hva windows er.

 

Håper min mening kan hjelpe deg litt i valget av ny pc :thumbup:

Lenke til kommentar

http://www.dustinhome.no/sony-vaio-z21l-ci5-23-4gb-128-ssd-3g-131-w7p/product/5010601343?csref=Prisjamforelse_Prisjakt_1009

 

Tidens sexy pc! Men koster deretter :p

 

Finnes billigere alternativer som har de spesifikasjonene du ønsker deg.

 

http://www.amentio.no/VAIO-VPCSB1V9E-B-23Ghz-133-SONY/cat-p/c/p3777581.html

 

http://www.amentio.no/ProBook-5330m-baerbar-PC-HP/cat-p/c/p4032124.html

 

med ssd

 

http://www.amentio.no/ProBook-5330m-baerbar-PC-HP/cat-p/c/p4068677.html

 

Begge modeller finnes med ulike spesifikasjoner. Skipper du bakgrunnsbelyst tastatur finnes det derimot mye flere alternativer.

Lenke til kommentar

Bumper denne, er fortsatt åpen for forslag. Ikke bestemt meg for mac eller PC.

 

Har allerede iPhone, denne kan brukes som mobilt bredbåndsmodem via wifi så jeg må ikke på død og liv ha innebygd 3g dersom dette medfører at jeg går glipp av gode tilbud. Selvsagt en fordel med 3g innebygd, har allerede eget datakort for telenor mobilt bredbånd.

 

Vet at en del laptoper selges med simkortleser og klargjort for å montere 3g modem internt. Har noen Dell PCer på jobb hvor dette kan ettermonteres, mulig dette er vanlig også på andre merker og modeller i 13" området?

 

SSD - som sagt så må ikke PCen ha dette ferdig montert, men jeg vil uansett bytte original harddisk med SSD om dette mangler. (da blir det sikkert 120-128 gb SSD). Har en følelse av at de beste PC tilbudene stort sett mangler både SSD og 3g, og at man må betale uforholdsmessig mye mer for modeller med dette integrert (men ellers tilsvarende specs). Men nå synser jeg bare....

 

Av erfaring brukes laptopen en del i mørket og har savnet belyst tastatur de gangene jeg har brukt en laptop uten dette.

Lenke til kommentar

Bumper denne, er fortsatt åpen for forslag. Ikke bestemt meg for mac eller PC.

 

Har allerede iPhone, denne kan brukes som mobilt bredbåndsmodem via wifi så jeg må ikke på død og liv ha innebygd 3g dersom dette medfører at jeg går glipp av gode tilbud. Selvsagt en fordel med 3g innebygd, har allerede eget datakort for telenor mobilt bredbånd.

 

Vet at en del laptoper selges med simkortleser og klargjort for å montere 3g modem internt. Har noen Dell PCer på jobb hvor dette kan ettermonteres, mulig dette er vanlig også på andre merker og modeller i 13" området?

 

SSD - som sagt så må ikke PCen ha dette ferdig montert, men jeg vil uansett bytte original harddisk med SSD om dette mangler. (da blir det sikkert 120-128 gb SSD). Har en følelse av at de beste PC tilbudene stort sett mangler både SSD og 3g, og at man må betale uforholdsmessig mye mer for modeller med dette integrert (men ellers tilsvarende specs). Men nå synser jeg bare....

 

Av erfaring brukes laptopen en del i mørket og har savnet belyst tastatur de gangene jeg har brukt en laptop uten dette.

Jeg tror en mac vil dekke alle dine behov. :)

Lenke til kommentar

Jeg tror en mac vil dekke alle dine behov. :)

 

Tja, den mangler jo 3g innebygd da.

 

Ellers blir man vel litt mer låst mtp framtidige oppgraderinger (f.eks. den dagen det blir aktuelt å bytte til en større SSD), tilkoblinger, programvare osv, og ikke minst så er alt stort sett dyrere. Men mulig man får en mer problemfri PC hverdag, selv om jeg er svært komfortabel med windows 7.

Lenke til kommentar

Hei,

 

som det ble nevnt lenger oppe i tråden, har du S-serien til Sony som vil passe perfekt. Dersom du selv kjøper en SSD og monterer den, har de en modell til 9999,- som har integrert 3G adapter (sim-kortleser).

 

Pris hos Dustin Home er 9899,-. Eventuelt koster den som sagt 9999,- hos Sony Center.

 

Spesifikasjoner utover dette er:

 

- AMD HD6470 + Intel HD3000

- i5 2410m 2.3 ghz

- 4gb ddr 3 ram (en ledig slott)

- 3G adapter

- magnesium/aluminum chassis på 1.7 kg

- dvd-drev

- matt skjerm

- opplyst tastatur

- 7 timer batteritid med normal bruk (mulig å kjøpe ekstrabatteri som fordobbler dette for ekstra lange flyturer!)

- 2 års henteservice inkludert i prisen

 

Det er noen forskjeller i spesifikasjonene på denne og den til 16k, men dersom du ikke skal bruke den til type gaming eller lignende på siden, vil den opplevde ytelsen være identisk (om du bytter ut HDDen med en SSD selvsagt).

 

Dersom du vil ha i7, HD6630, 6GB ram og blu-ray drev, kan du velge modellen til 12999,- som heter vpc-sb1b9e. Denne er også uten SSD, men vet av erfaring at dette ikke er vanskelig å bytte på S-modellene til Sony.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...