Gå til innhold

Hjelp til valg av kaffemaskin (pods)


Anbefalte innlegg

Jeg har nettop oppdaget enkelheten ved kaffemaskiner, og vurderer å anskaffe meg en. Har i helgen fått demonstrert en Nescafè Dolce Gusto Circulo, og liker brukervennligheten og utseendet. Hvordan er tilgjengeligheten og pris på kapsler til denne?

Finnes det andre, som er like lite tekniske og har rimeligere kapsler? Det er en fordel om kapslene er lett tilgjengelig, så en slipper å måtte vente i dager på en nettbutikk om man plutselig er tom. Også en fordel om man kan lage andre drikker enn bare kaffe på den.

 

All hjelp mottas med takk.:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har denne (forgjengeren til denne som selges nå), og er storfornøyd. Så enkel som man kan få det til å bli, med kun to knapper (1. Sette maskina på/gjøre klar, 2. Start og stopp kaffen, altså på den vi har, jeg har ikke prøvd den nyere sorten), håndtak på toppen hvor man setter inn kapsel og vannbeholder som du fyller på bak. Og ganske stilig der den står på kjøkkenbenken (selv om dette er smak og behag ift design).

 

3-4 kr for koppen er ikke mye når kaffen blir så god. Selvsagt kan forbruket ditt bli kostende mye, men hvis du skulle kjøpt samme kaffe på et salgssted så hadde det kostet mye mer.

 

Nespresso er forresten superrask på levering, og du får det som oftest 1-2 dager etter bestilling.

 

Eidt: bare litt korreksjon på meg selv

Endret av Samara
Lenke til kommentar

Ikke for å ta over tråden her, men lurer litt på hvor mye vedlikehold de maskinene trenger?

Tømme beholder med brukte kapsler når denne begynner å fylles, og vaske evt søl. Er forøvrig mer vedlikehold med de som automatisk skummer melk for deg ift vask. De(n) jeg linket til trengen en ekstern melkeskummer av et eller annet slag hvis du vil ha kaffe som krever dette (men jeg ser dette som positivt, da disse blir enklere å vaske).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar i denne tråden. Det ble en slik jeg linket til i startinnlegget, og vi er ganske så fornøyd.

 

Dog, den lekker litt vann, det er stadig noe vann rundt maskinen når den står på benken. Jeg slumser ikke når jeg setter inn delen som en fyller vann i, men er det noe annet som kan "skvulpe over"? Ser at det ligger litt vann nede i vann-inntaket, kan det ha noe med saken å gjøre, eller er det en defekt med maskinen?

Det er dog ikke som vannbeholderen tømmes ut på benken, mer som, 10-11 spiseskjeer vann som blir liggende rundt maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...