Gå til innhold

Bruke HDD fra en PS3 i en annen


keungz

Anbefalte innlegg

Tittelen er litt misvisende, men her er iallefall saken: Blu-Ray-leseren i min gamle 60gb PS3 konka for et par måneder siden, og jeg så meg nødt til å sende den inn til reparasjon/bytte hos Nordisk Film. Jeg byttet den originale harddisken til en større en for noen år tilbake, så jeg skiftet byttet naturlig nok harddiskene før jeg sendte PS3-en inn.

 

Nå når jeg har fått konsollen tilbake, byttet jeg ut 60gb-en som fulgte med til fordel for den andre harddisken igjen. Men når jeg nå slår på konsollen, sier PS3-en dette: "The correct hard disk was not found", og ber meg så formatere hdden som står i. Dette vil jeg naturligvis ikke gjøre, da 4 år med savegames, videoer, bilder, spill, osv. ligger lagret på denne disken. Er det noen som vet noen vei utenom dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjent problem som jeg også dessverre har måtte erfart.

Eneste utvei er nok dessverre å formatere disken, noe som fører til tap av alt på disken.

Derfor det er så viktig å ta kopi av savefiler i ny og ne.

PS3 bruker et kryptert filsystem. Så om du kobler den til pc finner du ingenting.

Det du skulle gjort var å tatt sikkerhetskopi før du leverte inn maskina.

Lenke til kommentar

Huff. Ergerlig. Jeg leste at folk anbefalte å ta backup av disken, men jeg hadde ikke tilgang på ekstern harddisk når jeg sendte den inn. Trodde det skulle være mulig å bare svitsje disker. Ganske irriterende, dette. Jaja, PS3en min har ikke blitt brukt til stort annet enn Blu-Ray de siste årene, så jeg overlever vel. Etter dette blir det iallefall lenge til jeg spiller noe på PS3:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...