Gå til innhold

Mac Mini eller iMac?


Anbefalte innlegg

Skal begynne på kreativ fagskole og har planer om å gå til innkjøp av datamaskin til dette.

 

Det jeg skal bruke den til er Adobe Photoshop, Illustrator og InDesign, samt kanskje Premiere. (Har lest at man må ha dedikert grafikkort til dette, med tanke på Mac Mini Server med i7 prosessor)

Ellers vanlig surfing og filmtitting, eventuelt litt spill. (Er vell få spill å få til Apple sine operativsystemer?)

 

Greier Mac Mini disse oppgavene? Eller må jeg opp på iMac? Føler jeg får mest for den. Blir uansett 27" for jeg vil ha stor skjerm å arbeide med. Skal arbeide en del med foto og lignende så stiller krav til skjerm. Vist jeg går for Mac Mini, hvilke skjerm har dere å anbefale?

 

Skal selv oppgradere RAM, da dette blir mye billigere. Passer f.eks. disse? http://www.komplett....=585022#reviews

 

Er det stor forskjell på i5 og i7? Og to- og firekjerners prosessorer? Og 1333MHz og 1600MHz på RAM'en?

 

 

Jeg vet at det er rimligere og alt det der å kjøpe Windowsmaskiner, men jeg tror jeg vil gå over til Apple denne gangen.

 

 

Skal jeg velge Mac Mini blir det denne:

 

2.7GHz Dual-Core Intel Core i7

4GB 1333MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB

500GB Serial ATA Drive @ 5400 rpm

 

7.310,00 kroner (+ Track Pad og trådløst tastatur + Skjerm)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...