Gå til innhold

Et spørsmål om etikk og logikk


  

26 stemmer

  1. 1. Bør jeg bekjenne mine synder?

    • JA
      23
    • Muligens, men jeg ville ikke gjort det..
      2
    • Nei
      1


Anbefalte innlegg

ir4ps3_full_function_ir_remote_photo01.jpg

fy flate jeg er en idiot...

 

For en tid tilbake bestilte jeg en PS3 fjernkontroll på Ebay av en kineser.. og når jeg fikk den så virka den ikke i det hele tatt og virket som noe fake søppel...

 

Fant frem et skrujern som jeg rimelig målbevisst svingte faenskapen opp med og syntes at jeg nesten fikk en bekreftelse på mine mistanker... Den var nesten helt tom med bare noe usle greier..

 

Syntes jo det var rart de gadd å putte noe inn der i det hele tatt da siden den etter mitt syn bare var laget for å lure intetanende idioter som meg... men..men..

 

Jeg sendte en rimelig hissig e-post til selgeren hvor jeg fortalte hva jeg mente om slikt, hvor han så bedyret sin uskyld og mente den måtte ha blitt ødelagt i posten...

 

Ja "sikkert" tenkte jeg, men ble også litt usikker siden han var så utrolig ydmyk og virket ekstremt service innstilt og ville betale tilbake.

 

Jeg tvilte sterkt på det da og klikket meg inn på komplett.no og bestilte meg en ny der mens jeg sverget på at det var siste gang jeg skulle sponse den kinesiske mafiaen....

 

Jeg fikk utrolig nok pengene tilbake i går!!!

 

Ok.. nå kommer det kjipe.... Jeg fikk den nye av komplett i dag... og guess what.. den funka ikke den heller.. øøø.. eller dvs.. jeg oppdaget til min store forundring at man måtte pare fjernkontrollen med konsollet først...

 

Ohh shit.. mens jeg følte meg i overkant pinlig og fikk satt bitene sammen igjen for så å sette i batteriene...

 

Urk.. den funket visst likevel ja.. au da...

 

Ok.. da er spørmålet som følger.. selv om jeg selvsagt føler meg etisk forpliktet til å sende en e-post til kinamannen og bekjenne mine synder er jeg også fristet til å lytte til logikken...

 

Han vil jo strengt tatt aldri få vite om det... :ermm:

Endret av αкαѕнα
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå synes jeg uansett man bør gjøre det rette når slike ting skjer og forklare situasjonen samt gi tilbake pengene, men når han nå i tillegg har vært veldig ydmyk og grei ovenfor deg så skulle det vel bare mangle at du behandler han med like stor respekt og gjør opp for deg når det viser seg at feilen lå hos deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...