Gå til innhold

SSD cache z68 etter OS installering


screwed

Anbefalte innlegg

Hei,

sitter med min første SSD og et Asus P8Z68 Deluxe hovedkort. Har en SSD på 120GB, men hørte at grensen for SSD caching var 60GB(?) så la ikke noe mer tanke i det.

Men hørte nå at det går an å partisjonere en SSD for å få utnytte av cachingen. Har aldri laget noe i RAID, men lurer på om det er mulig og partisjonere SSD etter OS er installert på den for å bruke caching?

Eller om dette i hele tatt utgjør noe stor forskjell?

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er den løsningen jeg kjører nå. Og er fornøyd med den, usikker på om jeg noen gang kommer til å bruke SSD caching. Men er ganske ny på hele temaet med SSD så ville bare ha litt info, og om det i hele tatt var mulig.

 

Men takker for svaret, fint å høre at jeg gjorde et godt valg med å kjøre oppsettet slik jeg gjør.

Lenke til kommentar

Kjøpte en brukt 80GB SSD fra en kompis som var ca 1 år gammel, og den hadde blitt skrevet 7TB data til. Hvis den tåler 250TB, så kommer den til å holde i 34 år til. :D

 

Grunnen til å ikke bruke en 120GB SSD som cache er fordi den er stor nok til at du kan velge å putte alle programmene dine osv på den, og legge alt av musikk/filmer o.l. på HDD-en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...