Gå til innhold

[Løst] haster! Dele opp bilder i Photoshop


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har et bilde som jeg gjerne vil dele opp i flere biter. før brukte jeg photofiltre og da lastet jeg ned et tilleggsprogram(?) som het html split. der kunne jeg styre bredde og høyde på bitene og da lagret den alle bitene i en mappe.

 

Men nå har jeg fått meg macbook, da funker ikke photofiltre, og jeg bruker Photoshop CS5. hvordan kan jeg gjøre dette i photoshop?

 

Tuusen takk for svar!! :D har et prosjekt jeg holder på med, vil gjerne bli ferdig i kveld :D

Endret av Karina Hulesangerhule
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan bruke pen-tool(tror hotkey er p), marker en og en del, deretter høyreklikk og velger make seletion og legg de i et nytt layer! hvis du senere vil ha en av delene, velger du bare det layere hvor den delen du ønsker er og flytter den til et tomt dokument!

 

 

PS: er en stund siden jeg har brukt photoshop(med en stund mener jeg et par måneder), så mulig det har forandret seg (brukte CS4) men tipper det er det samme!

Lenke til kommentar

har personlig brukt save for web veldig lite, bare for å lagre med høy oppløsning etc.

 

det går ikke an å gjøre alt på en gang altså? bildet er 350 x 1050 og skal deles opp i 35x35 ... det tar nok litt tid

 

skal ikke si at det er umulig, men jeg vet ikke hvordan! beklager :/

Endret av leorat
Lenke til kommentar

har kun CS3 her: Velg "slice tool" -> høyreklikk på bildet og velg "divide slice" -> velg hvor mange "deler" du vil ha horisontalt og vertikalt -> trykk OK

Så lagrer du ved å velge "Save for Web and devices" -> velger "only image" og hvilken mappe du vil lagre i.

 

(tror det skulle være ca. riktig fremgangsmåte) :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...