Gå til innhold

Består TV2-desken av en gjeng umodne drittunger?


Anbefalte innlegg

 

Har du noen kilde på dette? Noen lenk til TV2 til den saken du sikter til? :)

 

 

Det konkrete sitatet ble uttrykt i studio igår. Innslaget ble så sendt ved minst tre tilfeller utover dagen. Jeg kan ikke hjelpe deg med link til innslaget. Hvis de har et arkiv på nett i sin betaltjeneste så kan du lete etter innslaget med den TV2-ansatte som angivelig har studert høyreekstreme i Norge.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min kritikk var derfor udelukkende av faglig karakter.

 

Det vil jeg ikke si. Journalistikk som fag, på lik linje med historie, er meget avhengig av kilder – gode og troverdige kilder. Du henviste til ingen kilder underveis. Det burde du ha gjort, til tross for at de fleste vet hva du sikter til.

 

Mange her vil ikke karakterisere saken du sikter til som dårlig journalistikk. ”Fjordman” var tross alt en sentral figur i Manifestet skrevet av ABB (den mest siterte forfatter i ”verket”, faktisk). Dermed var det meget viktig for medier å finne ut alle variabler knyttet til mannen som betegnes som den ideologiske ”far” til ABB. Samfunnet vil vite hvorfor vedkommende har slike ekstreme meninger, hva som bidro og hvem var viktige bidragsytere for en slik ideologi. Ved å kontakte vedkommendes foreldre, håpet man å finne svar i forhold til hans oppvekst, oppdragelse og utvikling. Skal vi klare å bekjempe slik ekstreme krefter, må vi vite hva som ligger til grunn for deres preferanser. Dermed anser jeg det som viktig at medier bidrar til klargjøring av slike elementer.

Endret av Rampage
  • Liker 4
Lenke til kommentar

(...) TV2 nyheter er ikke lenger et nøytralt nyhetsmedia på lest av deskriptiv beskrivelse av virkeligheten. Det serveres så mange normative ytringer fra nyhetsankrene at jeg får assosiasjoner til propagandanyheter i gamle DDR. Her er et konkret eksempel på et utsagn fra en mørkhåret nyhetsanker fra i går i intervju med TV2's egen gransker av høyereekstreme i Norge...

Hva er greien med å bruke så mye lærd språk? Skriv så folk forstår, gutt! Alle sitter ikke på google og søker etter "topp 20 ukjente ord" slik som deg.

 

Tråden din inviterer forresten veldig lite til en debatt med mindre du vil at vi skal svare "Ja, de er drittunger og bruker smokk," da trådens navn er et raseriutbrudd i seg selv.

Lenke til kommentar

Om denne debattråden: Av tre sider med debatt, forsvann temaet ein gong i løpet av side 1...

 

No vel, ein kan jo spørja spørsmlet slik: I kva saker driv ikkje media (inkludert priveligerte kanalar som NRK og TV2) med normative utsegner og dreia journalistikk? Det er faktisk til og med reint menneskeleg å vilja gjera dette.

 

Men det som dei som føler seg råka av media i dag burde tenkja grundig over er dette: Kva slags journalistikk ville dei sjølve ha venta seg om det miljøet terroristen kom ifrå dersom Noreg hadde vorte utsett for ein muslimsk terroraksjon? Ville dei ikkje ha skrive ting på bloggane sine og på debattfora som er verre enn det media no seier om det høgre-ekstreme miljøet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

blablabla, siden naar var media til aa stole paa anyway? Og da mener jeg de aller fleste medier...

Uansett hva du ser paa saa er det "normative" bedoemminger innbakt i det med en bias i den ene eller andre retningen, uansett om det er nrk, cnn eller fox news eller til og med infowars, saa ser ikke helt "poenget"

 

Aa vaere nordmann er en bias i seg selv, nordmenn er RARE(ja jeg er etnisk norsk men bare paa papiret), nordmenn ser verden veldig annerledes enn resten av verden gjoer, og er dermed aa betrakte som RARE, franskmenn er rare ogsaa, og samme med amerikanere etc etc etc.

 

ALT ER BIAS, fatter dere??

 

PS: Det er noe tvilsomt om noen nyhetsreportasje i historien noensinne har kunnet sies aa vaere reelt DESKRIPTIV,

EVER.

Endret av wawa
Lenke til kommentar

På generelt grunnlag må jeg si at det er mye rar journalistikk i dette landet. Ofte bruker man et kvarter på å rapportere svada, 15 setninger på å forklare noe som kunne vært sagt med 2 ord, osv.

 

Genrelt sett synes jeg det er totalt uinteressant å vite hva foreldrene til en blogger mener om en blogger og hans meninger, like uinteressant som jeg mener det er å intervjue far til Breivik.

 

Men media må jo ha noe å skrive/fortelle om. Om de silte hardt på det de forteller, så ville de nok fått ganske store problemer med å fylle sendeflaten.

 

Typisk for TV2:

 

Studio: "Reporter på stedet, hva kan du fortelle oss om situasjonen der akkurat nå?"

Studio legger ann en meget seriøs nyhetsmine, retter litt på tastaturet, og ser inn i kamera med et sørgmodig hundeblikk.

Reporter på stedet: "Akkurat nå er det uavklart hva som skjer, men vi har med oss politimester i Buskerud, og politimester nn, hva kan politiet si om omfagen av hendelsen akkurat nå?"

Politimester: "Vi har en pågående hendelse, og kan ikke si noe utover det"

Reporter: "Vet du hvor mange døde og skadde vi har for øyeblikket?"

Politimester: "Det kan vi ikke si noe om akkurat nå."

Reporter: "Er det en eller flere gjerningsmenn?"

Politimester: "Det vil etterforskningen avdekke, og vi kan ikke si noe mer om det akkurat nå"

Reporter: "Takk til politimester nn, og studio, som dere kan se, så er folk samlet her ved Sundvolden hotell, og pårørende strømmer til fra alle kanter, og det kommer stadig vekk inn ofre fra Utøya"

Studio: "Takk til deg, reporter nn fra Sundvolden." Studiomann en flytter igjen litt på tastaturet, tar pennen i venstre hånd, dunker den litt mot bordet, ser alvorstungt inn i kamera før han snur seg til sin studiokompanjong, sier noen fraser, snur seg igjen alvorstungt mot kamera..

 

og slikt fortsetter det om og om igjen. Jeg lurer på om du må ha følgende kvalifikasjon på din CV for å være kvalifisert for å kunne jobbe i TV2-nyhetene: "Stiv som en saltstøtte, flink til å anlegge ansiktsutrykk etter omstendighetene".

 

Og det andre nyhetsankeret som snakket med en dama om sultkatastrofen på Afrikas Horn.

 

Dame for hjelpeorganisasjon: "Og katastrofen kommer bare til å eskalere.. bla bla bla...

Nyhetsoppleser 1 min senere: "Kommer katastrofen til å øke eller minske i omfang?"

(her har det nettopp blitt gitt beskjed om at katastrofen kommer til å øke, men nyhetsoppleseren stiller likevel et goddagmanøkseskaftspørsmål)

 

Jeg synes det er ganske god underholdning da, de er så dønn seriøse og stive hele tiden. Mye rart, men sånn er det, litt informasjon får vi da, selv om sikkert 90% er overflødig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Siden moderator fjernet det, så må jeg få gjenta at jeg fortsatt syns Fjordman er skyldig i å forhindre etterforskningen ved å tilbakeholde bevismateriale for politiet.

 

Fjordman's tilbakehold av egen bærbare PC er moralsk ønskelig og aktverdig. Når vi hører motivet forstår vi at Fjordman er i besittelse anstendighet og integritet.

 

Spurte politiet meg om hjelp i ABB-saken ville jeg takke nei. Jeg er ikke særlig glad i ABBs religiøse merkverdigheter. Ei heller finner jeg det særlig meningsfullt å fokusere på muslimsk innvandring som det overordnede problem. Fjernet vi all økonomisk støtte finansiert av statlig legalisert tyveri ville vi ikke ha et islamproblem i Norge. ABB har dog åpenbart helt rett når han med sin handling gjør klart at den eneste måte å bli kvitt statlig legalisert tvang og tyveri er ved systematisk bruk av vold. Jeg tror ikke det var særlig klokt å utpeke en gjeng drittunger i et politisk ungdomsparti til å ta støyten for den ondskap foreldrene deres har gjort seg ansvarlig for. Det er ikke helt urettferdig å utpeke disse ungdommer som fiender, men de har tross alt ikke makt til å gjennomføre sosialdemokratisk stjel og del- mentalitet. Riktignok skylder ikke et offer av sosialdemokratisk ondskap å eliminere ondskap i nøyaktig skyldsmessig orden, men det er åpenbart riktig å anta at ABB hadde kapasitet til vesentlig forbedring.

 

Trass ABB har oppført seg ganske klønete i sin frihetskamp så tror jeg likevel hans aksjon vil få en viss betydning for rekrutteringen til grupperinger som søker å omstøte sosialdemokrati og få frivilisme som resultat. Forhåpentligvis våkner ekte frihetselskere også, og ikke bare nazister og innvandringshysterikere. En ting er sikkert. For å ettablere et samfunn basert på utelukkende frivillighet kreves det at en først styrter sosialdemokratene og sette ut av spill, minimum de største psykopater innen denne korrupte ideologi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Godt å høre, men kan dere etablere dette frivillighetsutopiet deres et annet sted? Jeg liker sosialdemokratiet mitt...

 

Nei, det kan vi ikke. Vi anerkjenner ikke dere psykopater større rett til det geografiske området kalt Norge.

 

Det jeg dog kan tilby deg er å opprette et eget frivillighetsutopi hvor de som søker medlemskap samtykker til å gi 80% av sin verdiskaping til kollektivet. Eneste forskjell blir at nå er sosialdemokratiet ditt frivillig. Så får vi se hvor mange som gidder å være medlem av psykopatsystemet ditt når det kommer til stykket.

Lenke til kommentar

Vi, som i flertallet, har større rett på det geografiske området fordi at vi er fornøyd slik det er i dag, mer eller mindre, mens du og din lille gruppe ikke ønsker å være en del av det større området. Det sier seg selv hvem som frivillig må flytte seg...

 

For det første er det høyst tvilsomt at du har flertall for psykopatsystemet ditt. Jeg er mer enn villig til å forsøke å finne ut av dette. Dette kan gjennomføres på den måte at det fra imorgen blir frivillig å betale skatt og avgifter.

 

For det andre følger rett til grunn av opparbeidelse. Således kan grunn bare eies på den måte at hver lille flekk tilhører den som holder flekken under opparbeidelse. Dette er den eneste rimelige forståelse av eierett. Å gjøre krav på at mange kan eie den samme ting byr på sin egen selvmotsigelse i alle situasjoner unntatt den hvor alle samtykker. Dette spesieltilfellet er ikke det minste aktuelt i denne diskusjon.

 

Tør du gi den norske befolkningen et reelt valg i spørsmål om sosialdemokrati, psykopaten, eller forstår psykopaten i deg rent intuitivt at et frivillig valg om å avstå penger til bandittstaten ville sørge for at alle "inntekter" til staten ville gå i null på under en måned? I såfall forstår sikkert psykopaten i deg at det ikke er lett å vinne gjennom med frivilisme all tid det finnes et hav av partier som kan lokke befolkningen med store mengder tjuvegods. Tyvegodset det ene parti lokker sine velgere med loves i større grad å stamme fra det konkurerende parti. Under et slik klima er det lett å stimulere folks kriminelle sinnelag og det parti som kun kan tilby fravær av tyveri kommer gjerne litt i bakgrunnen. Gjør det, det minste inntrykk på deg, psykopaten, hvor lett det er for meg å demonstrere hvilken psykopati det er du forsvarer, Psykopaten? Nei, jeg trodde ikke det heller. Psykopati gjør ikke inntrykk på psykopater, annet enn i positiv mening.

 

Forstår du hvorfor det er så lett for meg å støtte ABB, med noen ørsmå reservasjoner?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...