Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan virker Basiron gel wash?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Basiron mot kviser right?

uansett jeg brukte den kremen hvis det var den jeg tror det er mot kviser

hvis du smører 3 ganger om dagen så vil huden bli tørr og det vil hjelpe.. men hvis du har masse kviser så vil det ikke hjelpe med mindre du smører hele tiden..

bivirkningene er at du blir tørr og det klødde vartfall på meg etterhvert

Lenke til kommentar

Kviser eller akne er en lidelse som kommer av økt dannelse av en type hudceller, oppvekst av bakterien P. acnes og økt talgproduksjon (fettsubstanser). Dette fører til kviser i varierende alvorlighetsgrad, alt fra små røde/svarte prikker til store vonde og pussfylte kviser.

 

Basiron inneholder virkestoffet benzoylperoxid. Benzoylperoxid hemmer bakteriveksten og virker også oppløsende på de tette hudporene.

 

Min erfaring med Basiron er at kremen fungerer best, denne får du også kjøpt på apotek, der du har kjøpt Basiron Gel Wash, men du kan gjerne prøve den du har kjøpt til å begynne med.

 

Jeg fikk ingen bivirkninger overhodet, men jeg har ganske "sterk" hud. Det gikk ikke veldig lang tid før jeg så forbedringer.

 

 

Ellers anbefaler jeg å følge disse rådene:

 

 

Daglig stell av huden

 

-Rens huden godt morgen og kveld med renseprodukter beregnet på fet hud.

-Påfør eventuelt et behandlingsprodukt på de aktuelle områdene. Dette er gjerne produkter som nedsetter talgproduksjonen, åpner porene og reduserer forekomsten av bakterier.

-Behandlingsproduktene vil ofte tørke ut huden. Det er da viktig å tilføre fuktighet, men ikke fett. Bruk en vannbasert fuktighetskrem beregnet på fet hud.

-Bruk eventuelt en farget dekkstift dersom du ønsker å dekke kvisene.

-Ikke klem på kvisene, det kan forverre plagene og gi arr.

 

Hvis det er noen produkter du lurer på eller du ikke vet hva du kan kjøpe, kan personalet på apoteket hjelpe deg.

 

Hvis du er alvorlig plaget og Basiron og hudstell ikke fungerer, ville jeg tatt en prat med fastlegen. Det finnes flere typer kremer på resept, i tillegg finnes det tablettkurer mot alvorlige tilfeller.

 

Bare å spørre hvis du lurer på noe mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...