Gå til innhold

Lyd fra pc med HDMI


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Tenkte jeg skulle kjøpe en slik: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=432379#info

for å koble pc'en min til tv'en. Har ett AMD/ATI HD 6870 som jeg da vil strekke en hdmi fra til tv'en i ett annet rom. Men hvordan blir det med lyd, blir denne overført på HDMI kabelen også?

 

Tenkte også jeg da skulle installere XBMC (eller noe annethvis det er bedre) som da kan kjøre på skjerm 2 (TV'en) og da hvis det finnes noen trådløse kontroll løsninger jeg kan bruke ( til iOS)

 

Noen som har noe forslag til hvordan dette beste kan løses? Kjører win 7 ultimate på pc'en jeg ønsker bruke til å streame dette til Tv'en.

 

Mvh,

OEH

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker selv HDMI kabel til å spille filmer på tv'n.

Lyden kommer ikke med hos oss uansett hvordan vi gjør det så vi må koble pc'n til høytaleranlegger med en separat kabel fra hodetelefonutgangen.

 

Hm, har ikke noe eget anlegg til tv'en, kun de innebygde tv høyttalerene.

Lenke til kommentar

Kan sikkert variere litt fra TV til TV og. Men du må og velge hdmi som lydutgang. Skjedde ikke helt automatisk hos meg hvertfall. Bruker selv HDMI fra PC'en men gjennom receiver og har få problemer med lyd. Det jeg har hatt av problemer går mye på drivere til skjermkortet eller at et eller annet har skjedd under oppstart så lydstøtte over hdmi ikke ble detektert (tv/receiver var av slått under oppstart f.eks).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...