Gå til innhold

Hvor mye ram ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sett et par tester å kommet til dette HKet:

http://cdon.no/elektronikk/asus_p8z68-v_pro%2c_z68%2c_socket_1155%2c_atx-14491146

Ca 160kr dyrere enn det HKet du påpekte til Stigma, pluss at det er en smule bedre.

Et bra tilbud, dette hovedkortet koster jo vanligvis 1300 kr.

 

Det er samme som jeg bruker personlig. Veldig bra kort i grunn. Veldig fornøyd med det.

 

Z68 basert kort er litt unødvendig når du skal bruke skikkelig skjermkort uansett. Hovedforskjellen mellom Z68 og P67 er at du har integrert GPU støtte (kjekt for arbeidsmaskiner som ikke skal ha diskreet skjermkort) men ellers er de like. Z68 er vel i disse dager så godt som samme prisen som P67 uansett dog.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Om du ikke klarer å vente fordi du har tjent for mange lapper i sommer kjøper du Intel og venter på neste generasjons skjermkort som kommer i høst, å kjøpe et SLI-oppsett med to 560 Ti for The Witcher 2 blir ren idioti da det ikke vil hjelpe deg til å kjøre spillet på maks og du vil løpe ut av VRAM før du klarer det på 1920x1080. Vent på neste generasjons AMD-kort i høst og oppgrader til et kort som yter bedre enn GTX 580 og har 2GB VRAM.

 

Bare i forbifarten - snakker du om Kepler? i så fall kommer det vel ikke før i 2012?

http://www.hardware.no/artikler/nvidias_nye_skjermkort_kommer_i_aar/100639

 

Eller er det så og forstå at AMD sine 28nm kort kommer i høst, før Nvidia sine?

 

Jeg skal nemmelig ha nytt skjermkort selv. Jeg sitter ENDA på 2x8800GTX SLI og trenger SÅRT en oppgradering til Battlefield 3. Jeg bare er litt skeptisk til å kjøpe et brand new GTX 580 rett før nye kort kommer på banen - spesiellt kort med ny produksjonsteknikk og dermed store fordeler i forhold til effektivitet og denslags.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Håper bare den prisen holder seg der en måned til ^^

Blir en totalpris på 3055kr, pluss frakt. Et par måneder med sparing så får jeg vel råd.. xp

Her er et tips til deg:

Spar opp penger først, så spør du hva du skal kjøpe.

 

du er slem

Jeg er ærlig, du syns kanskje det ikke er så pent, men jeg gir tips jeg er 100% ærlig om.

Lenke til kommentar

Håper bare den prisen holder seg der en måned til ^^

Blir en totalpris på 3055kr, pluss frakt. Et par måneder med sparing så får jeg vel råd.. xp

Her er et tips til deg:

Spar opp penger først, så spør du hva du skal kjøpe.

 

du er slem

Jeg er ærlig, du syns kanskje det ikke er så pent, men jeg gir tips jeg er 100% ærlig om.

sant som arni90 sier, har fått mange gode tips fra han :)

Lenke til kommentar

Gtx 560 Ti i SLI på et intel oppsett, vil det lønne seg ?

Hvis 2 gtx560Ti kort vil gi en ytelse på jevn linje med et skjermkort til 3-5000kr så tar jeg jo SLI.. Hvilket kort vil gi samme ytelse som 2stk gtx560Ti kort ?

Ikke glem at innen du faktisk får bruk for den ekstra ytelsen 560 Ti gir deg vil det være et nytt og bedre kort ute til samme pris som 560 Ti som har nok VRAM til å kunne faktisk kjøre disse innstillingene. Og så har man microstutter, drivere og strømforbruk. Det er egentlig vanskelig å anbefale SLI/CFX med mindre man skal spille over flere skjermer eller ha en høyoppløsningsskjerm som 2560x1600.

Lenke til kommentar

Leste gjennom "om skjermkort og SLI" som du har skrevet :)

Vil helst ikke ha ustabil fps i spill heller, men når det kommer nye skjermkort så må man jo punge ut med så mye penger..

Som gjør at SLI og CFX har enda større utgifter og enda mindre vinning.

Det lureste er å kjøpe den ytelsen du trenger nå og oppgradere når dette ikke holder.

 

Nå høst skal det komme nye AMD Radeon-kort, så jeg hadde kjøpt et 6870, som forøvrig vil kjøre de aller aller fleste spill på maks og litt til på 1920x1080.

Lenke til kommentar

Leste gjennom "om skjermkort og SLI" som du har skrevet :)

Vil helst ikke ha ustabil fps i spill heller, men når det kommer nye skjermkort så må man jo punge ut med så mye penger..

Som gjør at SLI og CFX har enda større utgifter og enda mindre vinning.

Det lureste er å kjøpe den ytelsen du trenger nå og oppgradere når dette ikke holder.

 

Nå høst skal det komme nye AMD Radeon-kort, så jeg hadde kjøpt et 6870, som forøvrig vil kjøre de aller aller fleste spill på maks og litt til på 1920x1080.

Lenke til kommentar

Gtx 560 Ti i SLI på et intel oppsett, vil det lønne seg ?

Hvis 2 gtx560Ti kort vil gi en ytelse på jevn linje med et skjermkort til 3-5000kr så tar jeg jo SLI.. Hvilket kort vil gi samme ytelse som 2stk gtx560Ti kort ?

 

Det er fordeler og ulemper.

 

Fordeler er mer rå average FPS i de fleste tilfeller.

 

- Ufordeler er microstuttering som er plagsomt i noen spill om du er følsom for slikt (som du må tukle med instillinger mye for å bedre om det går ann i det hele tatt)

- noen spill som ikke støtter SLI skikkelig eller i det hele tatt (typisk for litt mer non-mainstream spill)

- ofte lavere minimum FPS selv om average er høyere, som gjør at løsningen faktisk kan føles mer hakkete den er siden du merker mest til minimum-FPS "dippene"

- Som regel mer strømforbruk/varme og støy fra 2 kort fremfor 1.

 

Det er fordeler og ulemper som sagt. Rå ytelse vs. diverse mulige tekniske problemer som kan være alt fra umerkbare til ekstremt irriterende og ikke mulig å rette helt. Et enkelt sterkt kort er ihvertfall uten tvil den enkleste løsningen med minst tull. Jeg lener mest mot dette selv for min neste oppgradering - på tross at jeg er blandt dem som har nok teknisk kompetase til å jobbe meg rundt de fleste problemene. Jeg er bare lei av det og vil heller trade inn noen prosent ytelse mot en løsning som er mer til å stole på for å si det sånn.

 

Vurder det selv hva som passer for deg, men jeg har vanskelig for å annbefale SLI/crossfire VED MINDRE det er noe du må bruke for å nå ytelse som ikke er tilgjengelig på et enkelt kort. I multi-skjerm og ekstreme oppløsninger er det naturligvis noe du ikke kan unngå om du vil ha meget høy ytelse samtidig - men da snakker vi om såpass dyre setups at det ikke gjelder for 99% valige gamere.

 

PS: "dobbelkort" med 2-i-1 på samme kort har som regel samme problematikk som SLI/crossfire opplever, så desvrre er ikke det noen bedre løsning.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...