Gå til innhold

Status for Windows Longhorn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, synes det var litt trist at dere ikke nevnte Palladium ja. Bare fordi det ikke blir like heftig diskutert betyr ikke det at det ikke kommet eller er like potensielt farlig lengre.

 

Men ****** ta M$ for å gjøre Longhorn så attrativ ellers. Jeg *skal* ikke ha Longhorn pga Palladium, men vil ha pga bibliotekgreien og skjermkort kravet ;)

Lenke til kommentar
Hva er palladium? :shrug:

 

Det er et "program". Kommer standard på neste OS. Senere skal det bindes oppimot hardwaren slik at hvis Microsost *vil*, kan de hindre PCen din i å starte opp, fra Gates' egen stue. Kan hindre deg i å gå på Internett hvis du ikke bruker Windows eller de kan automatisk tappe kontoene dine for penger for lisensen som Windows sikkert kommer til å koste.

 

I tillegg skal det visstnok kunne stoppe all spam, virus, hackerinnbrudd og trojanere. Høres litt *vel* for fiction ut for min del :)

Lenke til kommentar

Longhorn er grunnen til at jeg nå bruker FreeBSD på heltid.

Det er rent tragisk om folk faktisk bytter til longhorn.

1. bloatware i enda større grad. mye mer hardcoda bloat i motsetning til xp der det meste kan fjernes.

2. palladium. selv om dette kanskje stopper piratkopiering er det fortsatt et skikkelig nazi-system styrt av store selskap som vil ha pengene sine. systemet kan misbrukes, regjeringer kan til og med sperre dokumenter du skriver globalt på alle maskiner i verden inkludert din egen.

3. longhorn er enda et skritt mot fenomenet populatis idiota globalis som går ut på en teori om at den vestlige verden kommer til å få seriøse problemer fordi folk blir dumme av å bli matet med superlette systemer.

Lenke til kommentar
Hva er palladium? :shrug:

 

Det er et "program". Kommer standard på neste OS. Senere skal det bindes oppimot hardwaren slik at hvis Microsost *vil*, kan de hindre PCen din i å starte opp, fra Gates' egen stue. Kan hindre deg i å gå på Internett hvis du ikke bruker Windows eller de kan automatisk tappe kontoene dine for penger for lisensen som Windows sikkert kommer til å koste.

 

I tillegg skal det visstnok kunne stoppe all spam, virus, hackerinnbrudd og trojanere. Høres litt *vel* for fiction ut for min del :)

 

Har Gates & Co lov til å "styre" pc`en våres egentlig?Det er jo bra at det kanskje kan stoppe spam,virus,hacking og trojanere,men jeg er helt sikker på at de som driver me spm o.s.v helt sikker klarer å finn ut noe nytt :wink:

Lenke til kommentar

Zemeckis: Alt er mulig hvis politikerne i EU blir litt overivrige. Palladium i seg selv er ikke det som skremmer meg mest, det er politikerne og lovene som kan komme i kjølvannet. var jo snakk om at maskiner uten palladium ikke kan bruke nett. På toppen av det hele vil jo EUCD-reglene sette en stopper for cracking av dette systemet, som med dagens regler er lovlig i eu. Ikke at eu har noen direkte innvirkning på Norge sånnsett, men det er en trend startet av USA med sin DMCA, og Norge kan jo ende opp med minst like ille regler hvis en eller annen krf-politiker ser lyset og vil at alle pirater skal brenne i helvete.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...