Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ukepenger til 7 åring


Anbefalte innlegg

Du sier at han liker å spille piano. Hvorfor belønne han med penger for noe han allerede liker å gjøre? Det eneste du oppnår med dette er at han over tid vil begynne å se på det som arbeid eller noe han må gjøre for å få penger. Etter min mening bør slike ting belønnes med ros og gode ord. Ukelønn er noe man får for å gå ut med søpla, hente posten og tømme oppvaskmaskinen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

500 spenn for å spille piano for en syv åring? Tull.

 

La han heller gjøre ordentlige saker og ting som faktisk forbedrer gutten enn å spille piano og få penger deretter, piano bør være noe gutten synes er gøy, og ikke noe han skal få betalt for. Arbeid skal være betalt og det er jo typ å gå ut med søpla osv.

 

Husker jeg hadde 50 kr i uka fram til jeg fylte 15 år (da fikk jeg egen jobb). Det å skjemme bort ungen med 500 spenn i uka, er bare sykt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Viss du vil gi han 500 kroner i uken (noe du vet han ikke har bruk for nå), så setter du 450 kroner av de inn på en sparekonto. Han kommer til å bli glad for de 50 kronene i uken, samtidig som du sparer opp penger på sparekontoen hans som han kan bruke senere i livet på foreksempel bil, hus, utdanning, osv osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...